A HM közleménye szerint a BEECH 2000 Starship típusú utasszállító kisgép Magyarország légterében nem létesített rádiókapcsolatot a polgári irányítással. Ők ezt jelezték a Magyar Honvédség Légi Vezetési és Irányítási Központjának, majd az olaszországi NATO-parancsnokság a magyar vadászgépek intézkedését rendelte el.
A JAS-39 típusú Gripenek 16 óra 15 perckor kaptak alfa-riasztást, és néhány percen belül „elfogták” a légtérsértőt. A vizuális azonosítás után a rádiókapcsolat helyreállt, a kisgép felvette a civil légi irányítással a kapcsolatot, így a géppár visszatérhetett a bázisra. A légtérsértő kisgép 16 óra 40 perckor Ukrajna irányába elhagyta Magyarország légterét – írta a HM.
Legutóbb októberben 15-én intézkedtek a honvédség vadászgépei. Akkor az Egyesült Arab Emírségek repülőgépe Magyarország légterében nem létesített rádiókapcsolatot a polgári irányítással. A JAS-39 típusú Gripenek éppen gyakorlaton voltak Taszár légterében, amikor 12 óra 15 perckor riasztást kaptak, és néhány percen belül „elfogták” az utasszállítót.