A közlekedési társaságnak az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében az áll: amellett, hogy a közlekedésfejlesztés terén elsőbbséget élvez a közösségi, valamint a gyalogos- és kerékpáros közlekedés javítása, a BKK fontosnak tartja a gépjárműforgalmat érintő dugók és az ezek generálta légszennyezés megelőzését is. Ennek érdekében a bevezető utakon, valamint csúcsidőn kívül nagyobb hangsúlyt kap a zöldhullámok fejlesztése, azaz a gépjármű-közlekedés folyamatos haladására hangolt forgalomirányítás.
Utaltak arra, hogy a Nagykörúton a lámpák közel harmadát már áthangolták, módosították a közlekedési lámpák periódusidejét a Böszörményi úti és Alkotás utcai csomópontokban és a Fehérvári úton is. Felülvizsgálják a lámpákat többek között a 2-es villamos vonalán, a XI. kerületben a Budafoki úton, a IX. kerületben a Haller utcán és a X. kerületben a Sibrik Miklós úton.
Tapasztalatok alapján optimalizálják a közlekedést
A jelzőlámpák programjának optimalizálása mellett a közlekedés segítése érdekében 17 csomópontban jelzőlámpák megszüntetésének lehetőségét is vizsgálják a szakemberek. Fél év elteltével és megfelelő tapasztalatok esetén a jelzőlámpát elbontják.
A BKK közleményében felidézte, hogy 2011 májusában Tarlós István főpolgármester elrendelése nyomán Budapest húsz nagy forgalmú útvonalára vonatkozóan dolgoztak ki intézkedési tervet a jelzőlámpák áthangolására és a zöldhullámok fejlesztésére. A húsz nagy forgalmú útvonal felülvizsgálata még tavaly befejeződött.