Jó páran túlzásba vitték az energiaital-fogyasztást

Egy év alatt 123 embert kellett túlzott energiaital-fogyasztás miatt kórházba szállítani.

WL
2012. 11. 21. 8:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint kifejtették, a tavaly november 1. óta összegyűjtött adatok mérlege szerint összesen 232 esetben érkezett jelentés túlzott energiaital-fogyasztással összefüggő eseményről, rosszullétről, kellemetlen tünetekről.

Az ÁNTSZ kiemelte: azoknál, akik nem szoktak hozzá a koffeintartalmú italok fogyasztásához – vagyis különösen gyermekek, fiatalok esetében –, a túladagolás akár halálhoz is vezethet. Az ÁNTSZ szerint ezért is megdöbbentő, hogy a rosszullétről beszámolók 77 százaléka 18 év alatti fiatal volt, közöttük 8-10 éves gyermekek is voltak. A túlzott energiaital-fogyasztásnak 229 esetben nem volt maradandó következménye, két esetben viszont feltételezhető, hogy szerepet játszott a gyermekek magas vérnyomásának kialakulásában – emelték ki.

Az Országos Mentőszolgálattól, az orvosi ügyeletektől, a gyermekorvosoktól, a háziorvosoktól, a védőnőktől, valamint az általános és középiskoláktól érkezett jelzések 19 százaléka a lányokat, 81 százaléka a fiúkat érintette. Az elfogyasztott energiaital eseti mennyisége a két decilitertől a három literig terjedt. Ráadásul ezek egynegyedében még alkoholt is fogyasztottak az energiaital mellé.

Az ÁNTSZ közleményében kitért arra, hogy az energiaitalokat általában azért fogyasztják az emberek, hogy növeljék terhelhetőségüket, például a munkahelyen, sportoláskor. „Az energiaital nem szomjoltó üdítőital!” – szögezték le. A szakemberek éppen ezért arra figyelmeztetnek: a túlzott fogyasztás hosszú távon ártalmas lehet, elsősorban a szívre és az érrendszerre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.