Visszaszerzi régi fényét a belváros

Jövő héten kezdődhet a Ferenciek tere és a Március 15. tér déli részének átépítése – jelentette be Puskás András V. kerületi alpolgármester.

WA
2012. 11. 12. 14:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövő héten elkezdődhet a Ferenciek tere, valamint a Március 15. tér déli részének átépítése – mondta Puskás András (Fidesz–KDNP) V. kerületi alpolgármester. Tájékoztatása szerint a közbeszerzési eljárásban már kihirdették a győztes konzorciumot, azonban a fellebbezési határidők még nem jártak le. Amennyiben jövő hét elején alá tudják írni a kivitelezői szerződést, a következő nap már megkezdődhetnek a munkálatok.

A Ferenciek terén megújul a tér, átalakítják a forgalmi rendet, a buszokat a középső sávokba vezetik, kiváltják az aluljárót, és mindenütt felszíni gyalogos kapcsolatokat létesítenek. A Március 15. tér déli szakaszán új fel- és lehajtót alakítanak ki az Erzsébet hídra.


A forgalmi rend megváltoztatása az „Achilles-sarok”

Az alpolgármester szerint a Március 15. téri forgalmi rend megváltoztatása az „Achilles-sarka” az egész főutcaprojektnek. Kifejtette: már a beruházás első ütemében is leszögezték, hogy nem csupán átépített utcákat szeretnének a belvárosban, hanem forgalomtechnikai változásokat is.

Puskás András az első ütemmel összefüggésben nonszensznek nevezte, hogy a Kecskeméti utca–Ferenciek tere útvonalon a forgalomszámlálási adatok alapján óránként több ezer autó közlekedett. Ezeknek semmi dolga nem volt a belvárosban, csak megszokták, hogy arra, az Erzsébet hídon keresztül kell Budára menni – jegyezte meg, hozzátéve, hogy ezt már sikerült megszüntetni. A változásokat követően csökkent az Irányi utca és a Ferenciek terei Y aluljáró forgalma, a most induló beruházásban pedig utóbbit kiváltják majd. Ezzel párhuzamosan további parkolóhelyeket is kialakítanak ebben a térségben.

Nem akarják kizárni az autósokat

Az alpolgármester leszögezte: szó nincs arról, hogy kizárták volna a belvárosból az autósokat. Szavai szerint nem sétálóutcákat akartak építeni, az utak, épületek megközelíthetők maradtak, és lehet parkolni is, de csak annak van értelme bemenni a területre, akinek valóban ott van dolga. Kitért arra is, hogy a beruházások járulékos haszna, hogy jobb a levegő minősége és kevesebb a zaj, amit a lakók is pozitívan élnek meg.

Szólt arról is, hogy az utcafejlesztések maguk után vonták a magánbefektetők érdeklődését is, akik minőségi épületfelújításokkal csatlakoztak, emellett rengeteg új üzlet, vendéglátóhely és több felső kategóriás étterem nyílt. Jelezte: a kerület jelenleg egy kereskedelmi felmérést készít, amelynek nyomán utcabrand-stratégiát fog kidolgozni. Ez lendületet ad majd ahhoz is, hogy a belváros visszaszerezze régi fényét – tette hozzá.

200 milliós támogatás a társasházaknak

Az alpolgármester beszélt arról is, hogy évről évre 200 millió forinttal támogatják a társasházak felújítását. A kerületben nagyjából 700 társasház van, s minden évben 200 győztest hirdetnek. Megjegyezte: a lakóközösségek lépésről lépésre haladnak, 4-5 év alatt a közműhálózat felújításától eljutnak a külső homlokzatig.

Közölte, hogy az önkormányzat fontos céljának tartja a lakosság visszavonzását, ezt szolgálják a felújítások és a jól kiépített szociális háló is. A korábbi években több ezer fővel csökkent a belvárosi lakosság – mutatott rá –, ami noha természetes minden nagyvárosban, szeretnék visszafordítani a folyamatot.

A Széchenyi tér is sorra kerül

Ismert, Rogán Antal (Fidesz–KDNP), az V. kerület polgármestere október 24-én jelentette be, hogy a következő két évben átépítik a Ferenciek terét. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója júniusban még azt mondta, 2013 nyarán kezdődhet a Ferenciek terének átalakítása, egy évvel később pedig a Széchenyi tér rendezése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.