A LESZ csütörtöki közleményében az épület- és épületgépészeti karbantartás, valamint a műszaki mentés „siralmas állapotára” hívja fel a figyelmet, azt nevezve meglepőnek, hogy eddig nem volt leállás a repülőtéren. A szakszervezet szerint a karbantartási tevékenység évek óta tartó visszafejlődése a karbantartási feladatok kiszervezésével kezdődött. A repülőtér német tulajdonosa 2009-ben egy száz százalékban saját tulajdonú leányvállalatot hozott létre a felújítási és karbantartó feladatokra. Az így létrejött Airport Facility Management Kft. azóta számtalan alvállalkozóval oldja meg a korábbi feladatokat.
A szakszervezet állítja, a munkavállalók juttatásain spórolnak, és állandósult a szükséges eszközök és berendezések hiánya is. A LESZ élesen tiltakozott a kiszervezés ellen. A felújítási ütemterv végrehajtása állandó csúszásban van, és rendszeresek a csőtörések és a beázások – állítja az érdekképviselet. Példaként említik, hogy „heteken át csöpögött a csatornalé idén ősszel az új terminál álmennyezetéből, amit a Tisztiorvosi Szolgálat is kifogásolt, mivel a Budapest Airport nem jelentette a fertőzésveszélyt”.
A LESZ hozzáfűzi: a világítórendszer karbantartásának akadozása miatt novemberben visszaminősítették a repülőtér legjobban felszerelt pályabevezető rendszerét, amelyen erős ködben immár nem szállhatnak le repülőgépek. Nincs jobb helyzetben a műszaki mentőszolgálat sem, melyet az elmúlt években komolyan visszafejlesztettek. A részlegen valaha 25-30 munkavállaló dolgozott, mára csupán kilencen maradtak, hiába tiltakozott az érdekképviselet a leépítések ellen.
Veszélyben a színvonal a Liszt Ferenc repülőtéren?
A leállás nyomán álláspontjuk szerint egyre többen ismerik fel, hogy a Hochtief-Budapest Airport „rövidlátó és felelőtlen” spórolása immár a biztonságos, színvonalas működést veszélyezteti. A munkavállalók azt remélik, hogy az illetékes hatóságokkal és a közvélemény nyomásával közösen az európai nívó megőrzésére, helyreállítására szoríthatják a repülőtér német üzemeltetőjét.
A légügyi hivatal közigazgatási hatósági eljárás keretében vizsgálja meg annak a műszaki meghibásodásnak a körülményeit, amely miatt december 7-én lezárták a repteret – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium csütörtökön.
A repülőtéri tűzoltóság generátorának segítségével biztosítják az áramforrást az irányítótoronyban – írta az Iho.hu közlekedési szakportál. Az MNO megkereste az ügyben a Budapest Airportot, ahol azt mondták, hogy ezek pontatlan információk, a repülésbiztonság garantálva van. A légikikötőt múlt héten pénteken zárták le, nem kis tömeget és káoszt előidézve. A leállás 103 induló és 84 érkező járatot érintett csak pénteken, most pedig arról megy a vita, hogy a műszaki hiba vis maiornak számít-e vagy sem.

Gulyás Gergely keményen helyretette Karácsony Gergelyt