Siralmas állapotokról beszélnek a Liszt Ferenc reptéren

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet szerint a múlt hét végén bekövetkezett üzemzavar és leállás a karbantartási tevékenység évek óta tartó visszafejlődésének következménye a Liszt Ferenc repülőtéren.

GB
2012. 12. 13. 20:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A LESZ csütörtöki közleményében az épület- és épületgépészeti karbantartás, valamint a műszaki mentés „siralmas állapotára” hívja fel a figyelmet, azt nevezve meglepőnek, hogy eddig nem volt leállás a repülőtéren. A szakszervezet szerint a karbantartási tevékenység évek óta tartó visszafejlődése a karbantartási feladatok kiszervezésével kezdődött. A repülőtér német tulajdonosa 2009-ben egy száz százalékban saját tulajdonú leányvállalatot hozott létre a felújítási és karbantartó feladatokra. Az így létrejött Airport Facility Management Kft. azóta számtalan alvállalkozóval oldja meg a korábbi feladatokat.

A szakszervezet állítja, a munkavállalók juttatásain spórolnak, és állandósult a szükséges eszközök és berendezések hiánya is. A LESZ élesen tiltakozott a kiszervezés ellen. A felújítási ütemterv végrehajtása állandó csúszásban van, és rendszeresek a csőtörések és a beázások – állítja az érdekképviselet. Példaként említik, hogy „heteken át csöpögött a csatornalé idén ősszel az új terminál álmennyezetéből, amit a Tisztiorvosi Szolgálat is kifogásolt, mivel a Budapest Airport nem jelentette a fertőzésveszélyt”.

A LESZ hozzáfűzi: a világítórendszer karbantartásának akadozása miatt novemberben visszaminősítették a repülőtér legjobban felszerelt pályabevezető rendszerét, amelyen erős ködben immár nem szállhatnak le repülőgépek. Nincs jobb helyzetben a műszaki mentőszolgálat sem, melyet az elmúlt években komolyan visszafejlesztettek. A részlegen valaha 25-30 munkavállaló dolgozott, mára csupán kilencen maradtak, hiába tiltakozott az érdekképviselet a leépítések ellen.

Veszélyben a színvonal a Liszt Ferenc repülőtéren?

A leállás nyomán álláspontjuk szerint egyre többen ismerik fel, hogy a Hochtief-Budapest Airport „rövidlátó és felelőtlen” spórolása immár a biztonságos, színvonalas működést veszélyezteti. A munkavállalók azt remélik, hogy az illetékes hatóságokkal és a közvélemény nyomásával közösen az európai nívó megőrzésére, helyreállítására szoríthatják a repülőtér német üzemeltetőjét.

A légügyi hivatal közigazgatási hatósági eljárás keretében vizsgálja meg annak a műszaki meghibásodásnak a körülményeit, amely miatt december 7-én lezárták a repteret – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium csütörtökön.

A repülőtéri tűzoltóság generátorának segítségével biztosítják az áramforrást az irányítótoronyban – írta az Iho.hu közlekedési szakportál. Az MNO megkereste az ügyben a Budapest Airportot, ahol azt mondták, hogy ezek pontatlan információk, a repülésbiztonság garantálva van. A légikikötőt múlt héten pénteken zárták le, nem kis tömeget és káoszt előidézve. A leállás 103 induló és 84 érkező járatot érintett csak pénteken, most pedig arról megy a vita, hogy a műszaki hiba vis maiornak számít-e vagy sem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.