Tarlós a köztévében elárulta azt is, májustól a Volánbusz üzemeltet kilenc agglomerációs járatot. A városvezető bejelentette, hogy a HÉV-ek továbbra is az egész vonalon közlekednek majd.
A Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszterrel és Völner Pál infrastrukturális területért felelős államtitkárral folytatott egyeztetésen kiderült, hogy egy uniós szabály alapján országos jogszabályt alkottak azokra a keretekre, amelyek között a Volán és a BKV helyét a budapesti közösségi közlekedésben meghatározták. Mivel ígéret született arra, hogy a sárga buszok valamennyi korábbi megállóhelyen megállnak majd, és nem lesz szükség többféle bérletre sem, így az utasokat nem éri kár a változások nyomán – hangsúlyozta Tarlós Az Este hétfői adásában.
A főpolgármester nyomatékosította: az intézkedés nem hat ki a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozására. A 140 milliárd forintos költségvetésből 52 milliárdot fedeznek a jegy- és bérleteladások, 16 milliárdot ad a kormány a különböző kedvezmények kompenzálása révén, a fennmaradó 72 milliárdot pedig a kormány és a főváros közötti megállapodás további módosításából fedezhetik majd: ez részint az iparűzési adóból, részint közműadóból származik, a további mintegy 30 milliárdos tétel egyelőre kérdéses, ám a miniszterelnök garantálta annak biztosítását – tette egyértelművé a városvezető.
Kétéves munka ment tönkre
Az ombudsman által kezdeményezett alkotmánybírósági döntésre reagálva, amely megsemmisítette a közterület életvitelszerű lakhatásra való használatának szabálysértéssé minősítéséről szóló törvényi rendelkezést, Tarlós elmondta: a fővárosi vezetés kétéves munkáját tette tönkre az Ab döntése. Mint mondta, az aluljárókban a pozitív változások kitapinthatóak voltak, ám a határozat hatására gyakorlatilag visszaköltöztették oda a fedél nélkülieket.
A főpolgármester kritizálta az ombudsmani indoklást, mely szerint a főváros annak idejéntúl gyorsan döntötta kérdésben. Kifejtette: már a 2008-as Tarlós-programban elkezdték kidolgozni a hajléktalanok ellátásának koncepcióját, melynek alapján aztán 2011-ben a Fűtött utca programban valamennyi érintett bevonásával kezelték a kérdéskört. Tehát pontosan úgy zajlott minden, ahogy azt az ombudsman elvárta, csak nem tudott róla – zárta okfejtését.