A kormányablakok kedvező nyitva tartással fognak működni

Egységes arculattal, kedvező nyitva tartással működnek majd az év végéig megnyíló kormányablakok szerte az országban.

KG
2013. 02. 28. 19:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szabó Erika a látogatását követő sajtótájékoztatóján felidézte, 2010 óta tart a területi közigazgatás átalakítása, melynek végső célja, hogy 2013 év végére egyablakos ügyintézés működjön Magyarországon. A változtatás érzékeltetésére elmondta, a XII. kerületi okmányirodában jelenleg egy tucat hatósági ügyet intéznek, ám a kormányablakká alakítása után már több mint 2000, az állammal kapcsolatos hatósági ügyet lehet majd itt intézni, ahogy a többi 300 kormányablakban is. Nem kell majd külön a földhivatalhoz, a munkaügyi kirendeltséghez menni, mert minden hatósági ügyet egy helyen intézhetnek a polgárok – fűzte hozzá.

Kitért arra is, jelenleg már négy kormányablak működik Budapesten, ám szavai szerint ezek még csak „csírái” az egyablakos ügyintézésnek, amely az év végéig országszerte elérhetővé válik. Arról beszélt, a kormányablakok egységes arculatával, a kedvező – hétköznap reggel 8-tól este 8-ig tartó – nyitva tartással, jól képzett munkatársakkal olyan színvonalat akarnak kialakítani, amely segíthet az állam és az állampolgárok közötti bizalom helyreállításában. Elmondta, a kormányablakokban dolgozó több ezer munkatárs képzése, a hivatalok „fizikai” kialakítása, valamint az informatikai rendszer fejlesztése jelenleg is zajlik a háttérben.

Pesti Imre, a fővárosi kormányhivatal vezetője a sajtótájékoztatón elmondta, a XII. kerületben korábban a Királyhágó úton volt az okmányiroda, és az intézmény Krisztina körúti (Széll Kálmán térhez közeli) áthelyezése után jelentősen megnőtt a forgalma. Hozzátette: az előzetesen tervezett fejlesztéseken túl ezért további fejlesztéseket is terveznek.

Pokorni Zoltán a XII. kerület polgármestere erre utalva elmondta, azt szeretnék, ha a nemrég átadott Krisztina körúti irodán kívül még két másik kormányablak is működne a kerületben. Jelezte, a Széll Kálmán térhez közeli iroda annyira központi helyen van, hogy oda a szomszédos kerületekből, sőt az agglomerációból is nagyon sokan érkeznek ügyeiket intézni. Kérdésre elmondta, elképzeléseik szerint az egyik új kormányablakot a Déli pályaudvaron, míg a másikat valahol a kerület belsejében alakítanák ki, ám erről még nem született döntés.

A kerület fideszes polgármestere azt hangoztatta, a járási rendszer kialakítása és a járási hivatalok felállítása példás fegyelmezettséggel történt meg. Jelezte ugyanakkor, korábban aggódtak, amikor az okmányiroda átkerült a járáshoz, ám most úgy látják, a színvonalat meg tudták őrizni a jóval nagyobb forgalom mellett is.

A járási hivatalok január 1-jével kezdték meg működésüket, Budapesten kerületi hivatalként. A változtatással a korábbi jegyzői hatáskörök egy része átkerült az államhoz, így az államigazgatási feladatokat – az okmányirodákban – már az állam szervezeti rendszerében végzik el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.