Végre megtöltik élettel a 112-es hívószámot

Az M&S Informatikai Zrt. megkezdheti az egységes segélyhívó rendszer infokommunikációs alrendszerének kiépítését – közölte a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. kedden.

BuL
2013. 02. 26. 21:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyertes cég feladata lesz, hogy olyan európai színvonalú, komplex infokommunikációs rendszert építsen ki, amelynek eredményeképpen – más európai országokhoz hasonlóan – a segítségnyújtás folyamata egyszerűbbé válik és gyorsabb lesz – áll a közleményben.

A 112-es segélyhívószám már 1999 óta működik Magyarországon, ingyenesen hívható vezetékes vagy mobiltelefonról. Azonban a bevezetése óta „csak” egy háttér-infrastruktúra nélküli, telefonos szolgáltatás volt.

A tervezett új segélyhívó rendszer valós idejű adat- és hangkapcsolatot (telefon, eCall, SMS, MMS, internet stb.) biztosít majd a lakosság, a készenléti szervek érintett szereplői – az irányítók és a végrehajtók – között.

A közbeszerzési eljárás elhúzódása miatt a kormány még egy decemberi határozatában ez év március 31-éről, december 31-ére módosította az egységes segélyhívó rendszer kiépítésének határidejét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.