Rigó Csaba, a Zala Megyei Védelmi Bizottság elnöke a bizottság ülését követő sajtótájékoztatón Zalaegerszegen arról beszélt, hogy a folyók vízgyűjtő területén még mindig nagy mennyiségű, lassan olvadó hó van, ezért fenntartják a készültséget és tovább működnek a figyelőszolgálatok. Vízszivattyúzásra már sehol sincs szükség, de a homokzsákok egy ideig még az árvíz-, belvízvédelmi területeken maradnak.
Szólt arról is, hogy két útszakaszon rézsűcsúszások miatt forgalomkorlátozásra van szükség. A 76-os út nagykapornaki, Zalaegerszegre vezető szakaszán a külső padka megrogyott, de a szakemberek tájékoztatása szerint ha az időjárás lehetővé teszi, a jövő héten forgalomelterelés mellett elkezdődhet a megsüllyedt padka korrekciója. Zalaszentgrót zalakoppányi városrészében is rézsűcsúszás miatt rendeltek el forgalomkorlátozást a másfél tonnát meghaladó gépjárművekre, de ezen a szakaszon valószínűleg nem lesz szükség beavatkozásra.
Rigó Csaba beszámolt arról is, hogy a legutóbbi, március 14-15-i havazáskor tapasztaltak miatt arra kérték az autópálya-kezelőket, hogy a téli, rendkívüli időjárás esetén időben és hasonló minőségben készítsék elő az autópályát, ahogy az a szomszédos megyében történt. Megjegyezte: amikor Somogyban már fekete, sónedves utakon lehetett közlekedni, a zalai szakaszon a hidak alatt és a külső sávokban még hókásásak voltak az utak és komoly problémák voltak a lehajtókon is. Mindezt elősózással, az utak takarításával, síkosságmentesítéssel meg lehetett volna előzni – fűzte hozzá.
Arról is beszélt, hogy apadás után a mederbe nőtt fákat el kell távolítani. Nagykanizsa mellett, a Principális-csatornán a kritikus, 3-5 kilométeres szakaszt mielőbb meg kell tisztítani, de ez csak rövid távon jelent megoldást. Mintegy 20 kilométeres szakaszon gátat és zsilipeket kellene építeni és nagy teljesítményű szivattyúra is szükség lenne, hogy a mélyen fekvő területekről a belvizet és az összegyűlt csapadékot át tudják emelni. Mindez 200 millió forintba kerül. Rigó Csaba elmondta azt is, hogy a közútkezelő idén a téli védekezésre szánt összeg négyszeresét költötte el sószórásra, gépjárművek működtetésére, üzemanyag-vásárlásra. Nincsenek jobb helyzetben az önkormányzatok sem, Zalaegerszeg városa több mint 120 millió forint költségigényt nyújt be a vis maior kerethez.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!