Hétmilliárdos megtakarítást hozott az árverseny

Az OEP sikeresnek nevezte a másfél éve elindított gyógyszergyártói árversenyt, az úgynevezett vaklicitet, amelynek eredményeként tavaly hétmilliárd forint volt a lakossági megtakarítás 2011-hez képest.

WA
2013. 04. 17. 18:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sélleiné Márki Mária főigazgató szerdai sajtótájékoztatóján a gyártói verseny értékeléséről elmondta: az eddig megtartott liciteken jelentős árcsökkenést értek el, átlagosan 35 százalékkal csökkentek a gyógyszerárak. A négy liciten összesen 1305 receptköteles termék árát sikerült csökkenteni, jellemzően az asztma és a depresszió kezelésére használatos, valamint koleszterin- és vérnyomáscsökkentő szerek árai csökkentek.

A főigazgató beszámolt arról is, hogy az árverseny további pozitívuma, hogy 28 milliárd forint megtakarítás keletkezett az E-alapban az árcsökkentés hatására. Bidló Judit, az OEP ártámogatási főosztályvezetője kifejtette: a gyógyszer ára nem azonos a térítési díjjal, de a hétmilliárd forint valódi lakossági megtakarítást jelent. A legutóbbi gyártói vaklicit eredményeként 712 termék ára csökkent, ezekből 600-nak a térítési díja is mérséklődött – mondta el Bidló Judit.

A gyógyszertámogatásba való befogadásnál két éve vezették be a vaklicites eljárást. Ennek lényege, hogy a gyógyszergyártók úgy licitálnak, hogy nem látják, mekkora összegért kínálják konkurenseik az egyes készítményeket, s így nagyobb árverseny révén nagyobb árcsökkentés érhető el. Az OEP kiválasztja a legolcsóbb ajánlatot, amelyet referenciatermékként kezel, és a többi azonos hatóanyagot tartalmazó készítmények számára is azonos összegű támogatást nyújt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.