Elmondta: a Porto számára hitelt nyújtó MKB Bankkal van még jogvitájuk, minden más kérdéses ügyet megoldottak, és május végén az épület megkapta a jogerős használatbavételi engedélyt is. A projekttel kapcsolatban megszűntek az aggályok, „nyugodt vizekre eveznek” – hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes.
Az eredeti szerződés szerint a fővárosnak 25 év alatt 31 milliárd forintot kellett volna kifizetnie a beruházásért, ehhez képest 2008 óta eddig Budapestnek 2,5 milliárd forintjába került az épület – hangsúlyozta Bagdy Gábor. Hozzátette, hogy az MKB Bankkal 7,5 milliárd forintos per van folyamatban, de ez nem befolyásolja a továbbra is október végére tervezett nyitás dátumát.
Ha a bíróság úgy dönt, hogy a fővárosnak fizetnie kell, akkor a Porto Investment adósságát kell kifizetnie a bank, a főváros és a Porto között korábban létrejött háromoldalú megállapodás értelmében – tette hozzá Bagdy Gábor. A Portóval kötött megállapodás részleteiről azonban az MTI kérdésére sem nyilatkozott, arra hivatkozva, hogy a harmadik fél beleegyezése nélkül ezek az információk nem hozhatók nyilvánosságra.
A bérlőkkel kapcsolatban Bagdy Gábor azt mondta, a korábbi szerződések közül többet visszamondtak, ezért új alapokon kell elkezdeni a helyiségek kiadását. Az épület hibáival kapcsolatban a főpolgármester-helyettes hangsúlyozta, több mint egymilliárd forintba került volna a tetőszerkezet teljes cseréje, ezért úgy döntöttek, hogy a hibákat a garanciális javítások és karbantartások során javíttatják ki a beruházóval.
A Duna-parti Közraktáraknál létrehozott, mintegy 27 ezer négyzetméteres létesítmény kialakítását 2010 augusztusában kellett volna befejezni. Az épület jelenleg még üresen áll. A Porto Investmenttel a fővárosnak több jogvitája is volt, egyebek mellett a bankgarancia lehívása miatt, 2011-ben pedig a beruházó felmondta a korábban megkötött szerződést.
A Bálna a tervek szerint kulturális programok helyszíne lesz, de biopiac, valamint több étterem és kávézó is helyet kap benne.
A Duna-parti CET komplexum egykori kivitelezői, a WHB konzorcium tagjai tavaly júliusban közölték, nem adják át a területet a fővárosnak, mivel szerintük a Fővárosi Ítélőtábla nem őket, hanem a beruházót, a Porto Investmentet szólította fel az átadásra, az ingatlan viszont nem az ő birtokában van. Majd két héttel később a főváros mégis birtokba vette az épületegyüttest, miután az önkormányzat képviselői és a kivitelező konzorcium megállapodási szándékukat jegyzőkönyvben rögzítették.
Akkor a Magyar Nemzet úgy értesült, a Központi Nyomozó Főügyészség nyomozást indított a 9 milliárd forintos beruházással kapcsolatban. A lap azt írta, A Demszky-korszakot érintő számvevőszéki vizsgálat 2011-ben összességében több tíz milliárd forintos visszaélést tárt fel az ügyben.
Tavaly júliusban Budapest önkormányzata felvetette a CET épületegyüttes átnevezését, és új funkciókkal is ellátta volna a Duna-parti épületet.
2013 februárjában a főpolgármester-helyettes elmondta, megnyitották a mélygarázst, s a kerékpárosok és a gyalogosok használatba vehették a Duna-parti sétányt, de a műszaki hibák feltárása után a kivitelezésre is közbeszerzést kell kiírni, amely időigényes. Akkor Bagdy azt mondta, az épületegyüttes holland tervezője, Kas Oosterhuis segíthet az épület hibáinak kijavításában, miután partnereivel megnyerte az erre kiírt közbeszerzési eljárást.