Bagdy Gábor emlékeztetett, hogy tavaly nyár végén sikerült birtokba vennie a fővárosnak az épületet, majd tendert írtak ki a műszaki hiányosságok és hibák felmérésére, ezt nyerte el az épületet tervező, majd a projektből később távozó Kas Oosterhuis. A főpolgármester-helyettes szerint a korábban számolt 31 milliárd forint helyett kevesebb mint 10 milliárdból sikerülhet a CET ügyét rendbe tenni.
A főpolgármester-helyettes a közelmúlt eseményeit sorolva elmondta, megnyitották a mélygarázst, s a kerékpárosok és a gyalogosok használatba vehették a Duna-parti sétányt. Jelenlegi tervek szerint 2013 végén nyithat meg az épület, de a műszaki hibák feltárása után a kivitelezésre is közbeszerzést kell kiírni, amely időigényes.
A sajtótájékoztatón Kas Oosterhuis azt mondta, a fejlesztő Porto Investment a kivitelezés során több hibát is elkövetett, ezek pontos felmérése a következő hetekben készül el. A legnagyobb hibának az üvegszerkezetnél használt sík homlokzati rendszer használatát nevezte, mivel emiatt geometriai problémák keletkeztek, ennek következménye a beázás és korrodálódás is. Emellett biztonsági és minőségi problémák is vannak, sok részlet pedig sem technikailag, sem esztétikailag nem megfelelő.
A legfontosabb feladatnak e hibák lépésről lépésre végzett kijavítását és a karbantartási költségek csökkentését nevezte. Hozzátette: bár nem tökéletes, de az acélszerkezetet megtartják, mert ezzel kevesebb probléma van, a homlokzat egyéb elemei viszont rosszabb állapotban vannak. Az átrium javítása négy, a fejrészé pedig hat hónapot vehet igénybe. A sajtótájékoztató előtt a Porto Investment sajtóközleményt juttatott el az MTI-hez, amelyben azt írták, ismeretlen tettes ellen feljelentést tettek különösen nagy vagyoni hátrányt okozó csalás miatt.
Mint írták, Kas Oosterhuis úgy adta át az acél héjszerkezet dokumentációját a megrendelőnek, hogy az általa megnevezett mérnökiroda nem vett részt a tervezési munkában. Az MTI kérdésére Bagdy Gábor erre úgy reagált: a Porto folyamatosan polgári peres eljárásokkal hátráltatja a projektet, mert az a célja, hogy minél tovább húzódjon az épület átadása.
A Duna-parti Közraktáraknál létrehozott, mintegy 27 ezer négyzetméteres létesítmény kialakítását 2010 augusztusában kellett volna befejezni. A CET (Central European Time) műszaki átadás-átvételi eljárását leállították, de a belső beépítéshez nem fogtak hozzá, az épület jelenleg üresen áll.