A 770 méter hosszú hídon 28 darab, egyenként 44 tonnás teherautóval végzik a vizsgálatot. Előbb a híd különböző pontjain állnak a kocsik, majd pedig változó sebességgel hajtanak át azon. A mért adatokat a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Hidak és Szerkezetek Tanszéke értékeli – tette hozzá.
Amennyiben a mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom – jelentette be Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.
Húsz éve az M0-snak ezen a szakaszán csak az egyik pálya épült meg, ezen helyeztek el 4 sávot. Most folyamatosan épül a másik pálya, három haladó- és egy leállósávval. Ha ez elkészül, akkor a mostani pályát is három haladó- és egy leállósávossá alakítják. Az első ütemben az M7-es és az M6-os közti szakasz lett kész, a mostani a második ütem, míg az 51-es úttól az M5-ös autópályáig tartó – teljesen új nyomvonalon – a harmadik szakasz. Ez utóbbi is elkészül július végére – mondta Loppert Dániel –, de a régi pálya átalakítása miatt a teljes projekt csak szeptember végén zárul.
A második szakasz 11,8 milliárd forintba kerül, és 85 százalékos uniós támogatással valósul meg. Kivitelezője a M-0 déli ág II. Konzorcium. Ennek tagjai: az A-Híd Építő Zrt., a KÖZGÉP Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt., a STRABAG-MML Kft., a Magyar Aszfalt Kft. és a COLAS Hungária Kft. A híd alépítményét az A-Híd Zrt. készítette, a felső szerkezet gyártását és szerelését a KÖZGÉP Zrt. végezte. Tervezője a Pont-TERV Zrt., a mérnöki feladatokat az M0 Déli Szektor Mérnöki Konzorcium (Utiber Kft., Metróber Kft.) látja el.
Loppert Dániel felhívta a figyelmet arra, hogy az 1990-ben elkészült első híd akkor a Deák Ferenc nevet kapta, csak a köznyelvben szerepel azóta is hárosi híd néven. A mostani új híd is Deák Ferenc nevét viseli.