A négy ember életét követelő balesetért nem jogerősen hat év fogházzal sújtott Eva Rezesová büntetése a hazai közvélemény szerint kevés, Szlovákiában azonban a Rezes família hatalmát ismerve sokan azon is csodálkoznak, hogy egyáltalán elmarasztalták. Egyesek szerint akár már fél év múlva ítélet születhet az ügyben, Rezesová családja azonban ennél hosszabb perre számít. Ezt támasztja alá a többi közt az a sajtóértesülés is, hogy az asszony két gyermekét a közelmúltban Magyarországon íratták be egy két tannyelvű iskolába.
Elfogadhatatlan, hogy az elsőfokú bíróság megengedte: a védelem három gépjármű-magánszakértőt vonjon be Eva Rezesová büntetőperében – fogalmazott a Magyar Nemzetnek Hantos Ádám, a tavaly augusztusban történt tragédia áldozatainak hozzátartozóit képviselő ügyvéd. Hozzátette, bár nem tiltja törvény, de a bíróság magánszakértőket ilyen számban csak kivételesen indokolt esetben von be az eljárásba. A jogász szerint másodfokon remélhetőleg a bíróság azoknak a független, rendőrség által kirendelt szakértőknek veszi majd figyelembe a véleményét, akik szerint a baleset kizárólag Rezesová hibájára vezethető vissza. Mivel az elsőfokú bíróság nem oldotta fel a szakértők álláspontja közti ellentmondásokat, az ügyvéd szerint az is elképzelhető, hogy hatályon kívül helyezik az elsőfokú döntést, s egy új szakember bevonásával újraindul első fokon az ügy. Hantos Ádám elmondta, minden közvetett bizonyíték azt erősíti meg, hogy az áldozatok Fiat Puntója szabályosan előzött, a szabálytalan előzést csak Rezesová állítja, akinek a vallomása azonban az eljárásban teljes mértékben megdőlt.
Ismert, Eva Rezesová ellen több ember halálát okozó ittas járművezetés bűntette és közúti veszélyeztetés vétsége miatt indult eljárás tavaly. A 36 éves nőnek a 2012. augusztus 21-én kora reggel elkövetett tettéért kellett felelnie. Ekkor a nő BMW terepjárójával Hatvan közelében, ittas állapotban, minimum 165 kilométeres óránkénti sebességgel belerohant a Medveczky György vezette Fiat Puntóba. A nő előtt az M3-as autópálya belső sávjában előző autó nekicsapódott a szalagkorlátnak, majd kigyulladt. Az ütközés és a tűz következtében négyen haltak meg.
A mind Magyarországon, mind Szlovákiában nagy figyelemmel kísért büntetőügy főszereplői valójában a szakértők és a 6-os számú tanú (ő egy, a tragédia helyszínétől a baleset idején jóval távolabb haladó kamion sofőrje, akinek állításaira a második vádpontot alapozta az ügyészség) volt – már csak azért is, mert a vádlott alig szólalt meg a bíróság előtt.
A teljes cikket a Magyar Nemzet szombati számában olvashatja.