A Szajol–Püspökladány vonalszakaszokon 2015. október elejére várható a pályaépítés befejezése. A teljes, mintegy 70 kilométer hosszú Szajol–Püspökladány vonalszakaszon a biztosítóberendezés telepítése is várhatóan 2015 őszén fejeződik be. A műszaki átadásra többek között a próbaüzemi hiánypótlások elvégzése és a teljesítési igazolások megléte után kerülhet sor.
A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházásra a Közlekedés Operatív Program keretén belül bruttó 137,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig a Kohéziós Alap fedezi – olvasható a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) honlapján.
További kiemelt fejlesztés folyik többek között Budapest-Esztergom, a Kelenföld-Tárnok, a Gyoma-Békéscsaba illetve a vonalakon, valamint kezdődik a váci vasútállomás teljes korszerűsítése is. Eredményes közbeszerzést követően megindulhat a Szolnok–Szajol vonal korszerűsítése, a békéscsabai, a székesfehérvári vasútállomás teljes körű felújítása – közölte a NIF még szeptember végén.
A magyar vasút helyzetét értékelte Fónagy János még a nyáron, melyben a V0-ás óriásberuházás és a vasúti kocsik gyártása is előkerült – olvassa el összefoglaló cikkünket!