Így állnak a 140 milliárdos gigaprojekttel

Bruttó 137,4 milliárd forintból újul meg a Szajol–Püspökladány vasútvonal.

LM
2013. 11. 07. 20:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Szajol–Püspökladány vonalszakaszokon 2015. október elejére várható a pályaépítés befejezése. A teljes, mintegy 70 kilométer hosszú Szajol–Püspökladány vonalszakaszon a biztosítóberendezés telepítése is várhatóan 2015 őszén fejeződik be. A műszaki átadásra többek között a próbaüzemi hiánypótlások elvégzése és a teljesítési igazolások megléte után kerülhet sor.

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházásra a Közlekedés Operatív Program keretén belül bruttó 137,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig a Kohéziós Alap fedezi – olvasható a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) honlapján.

További kiemelt fejlesztés folyik többek között Budapest-Esztergom, a Kelenföld-Tárnok, a Gyoma-Békéscsaba illetve a vonalakon, valamint kezdődik a váci vasútállomás teljes korszerűsítése is. Eredményes közbeszerzést követően megindulhat a Szolnok–Szajol vonal korszerűsítése, a békéscsabai, a székesfehérvári vasútállomás teljes körű felújítása – közölte a NIF még szeptember végén.

A magyar vasút helyzetét értékelte Fónagy János még a nyáron, melyben a V0-ás óriásberuházás és a vasúti kocsik gyártása is előkerült – olvassa el összefoglaló cikkünket!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.