Kampány az innovatív gyógyszerekért

A cél, hogy a betegek megismerjék a vényköteles gyógyszereket is.

HM
2013. 11. 15. 15:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Van tovább mottó köré épülő kampány üzenetei óriásplakátokon, magazinokban és orvosi várótermi szórólapokon fognak megjelenni – ismertette Némethi Erika, az egyesület igazgatója pénteken Budapesten sajtótájékoztatón. Hozzátette: a kampányt azért tartották szükségesnek elindítani, mert Magyarországon tilos vényköteles gyógyszert reklámozni, és így az új, innovatív fejlesztésű készítményekről egyáltalán nem, vagy csak igen keveset tudnak az emberek.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) idén nyilvánosságra hozott adatai rámutatnak arra, hogy a gyógyszerekre fordított kiadások szorosan összefüggnek a születéskor várható élettartammal és a felnőttkori halálozással – ismertette Rékassy Balázs, az AIPM kommunikációs munkacsoportjának vezetője. Hozzátette, hogy a gyógyszeripari innováció „egészségnyereségre” gyakorolt hatása egyértelműen kimutatható az OECD harminc országának 2000–2009 közötti adatait vizsgálva. A születéskor várható élettartam 1,74 évvel növekedett a vizsgált országokban, ami más tényezők figyelembevétele mellett is 73 százalékban az innovatív terápiáknak köszönhető.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.