Idén először nem napilapokban, hanem a felügyelet, a biztosítók saját, valamint a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) honlapján jelentek meg a tarifák. Eddig tizenöt biztosító közölte az új tarifáját, amely azoknak szól, akiknek az év utolsó napja a kgfb fordulónapja. Amelyik biztosító szombaton nem tesz közzé új tarifát, annak a régi él tovább, változatlanul.
A Biztosítás.hu alkuszi portál szerint akár 1,5 millió autósnak is emelkedhet a kötelező gépjármű-feleleősségbiztosítás (kgfb) díja a szombaton hajnalban megjelent 2014-es biztosítási tarifák alapján. A portál ismerteti: a biztosítók által előzetesen is beharangozott díjemelés átlagosan az 5, esetenként pedig a 100 százalékot is eléri.
A tavalyi kampányban a középmezőnyben végző Groupama 10, a jól szereplő Genertel pedig 5-8 százalékos díjemelést hajtott végre átlagosan előző évi díjaihoz képest. Az Uniqa, a Wáberer és a KÖBE 4-5 százalékkal emelte új ügyfeleknek szóló díjajánlatát, míg a Signal, a Posta és az Aegon emelése az infláció mértékével azonos. A K&H és az Union Biztosító nem emelte ugyan tavalyi árait, bár a máluszos ügyfelek esetében a K&H 50 százalékkal növelte pótdíját. A díjak csökkentését mindössze két társaság – az MKB és az ASTRA Biztosító – jelentette be.
A Netrisk.hu is arra hívja fel a figyelmet, hogy hosszú évek után megáll az kgfb-átlagdíjak csökkenése, és az idei kampányban akár 6-8 százalékos átlagos díjemelkedésre is számítani lehet.
Az új díjak mellett az idei kampány nagy kérdése a károkozó autósok kezelése lesz, miután a biztosítók felmondásokkal tisztítják meg állományukat a károkozó ügyfelektől. A felmondás tízezreket érinthet, mivel minden 100 autósból 4 kárt okoz. A Biztositas.hu szerint azonban az így elküldött autósok találhatnak majd maguknak másik, olcsó biztosítót, bár egyes tarifákban már megjelent egy 100 százalékos pótdíj, mely a felmondott szerződésekkel bíró új ügyfelek esetén alkalmazandó.
Az eddigi tapasztalatok szerint az autósok közel fele a rendelkezésre álló utolsó 8-10 napban dönt a biztosításváltásról. Idén először található olyan kedvezmény, amely a kampány első két hetében végrehajtott tranzakciókat további kedvezménnyel díjazza. Mindez azt eredményezi, hogy a két nappal későbbi díjhirdetés miatt amúgy is lerövidülő kampányban célszerű már az időszak első heteiben körülnézni a legkedvezőbb ajánlatokat vadászó autósoknak.