Az M2-es metró vonalának teljes felújítását követően az utolsó lépcsőfok a biztosítóberendezések cseréje. Ez jelenleg is folyik, a BKK nemrég adta hírül, hogy a kissé megcsúszó tesztelési időszak miatt jövő héten esténként, és hétvégén egész nap ismét pótlóbuszokkal lesznek kénytelenek közlekedni a budapestiek.
A válságos állapotban lévő M3-as vonalon egészen más a helyzet. Itt az uniós támogatások igénybe vételével kívánja megkezdeni a vonal teljes felújítását, és Káposztásmegyerig kitolását a Budapesti Közlekedési Központ, de maga a tervezési időszak is évekbe telhet, miközben naponta állnak le a szerelvények.
A Metróért Egyesület pénteken délután érdekes közleményt adott ki a járműparkcsere ügyében. „Metrós szakmai körökben körvonalazódik egy megoldás az É–D vonal jármű cseréjét illetően. Egy kedvező konstrukcióban ilyen járművek kerülhetnének esetlegesen hozzánk” – írja a szervezet, és képeket is mellékelnek. Ha a hír igaz, akkor az átlag 35-40 éves monstrumok helyére új szerelvények érkezhetnek, ami a jelen helyzetet figyelembe véve valóban hatalmas eredmény lenne.
Az M2-es vonalról kivont régi szovjet szerelvények egy részét tovább lehet használni az É–D szakaszon. A többi kocsi sorsáról ide kattintva olvashat bővebben.