Ezek után tényleg nincs lámpa nélküli biciklizés

Az LED-lámpa ára sem ok arra mostantól, hogy nincs kivilágítva a bicikli. Új törvény, elérhető pilács.

BuL
2013. 12. 03. 10:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden közölte az MTI-vel, hogy a legkésőbb 2014. január elsején hatályba lépő, közlekedésbiztonsági célú rendeletmódosítások egyszerűsítik a jogalkalmazást az üzembentartók számára, az európai gyakorlathoz igazodnak a kerékpárok kötelező felszerelését és gépkocsis szállításukat szabályozó előírások, és meghatározást adnak a téli gumiabroncsra.

Az NFM kifejti: jelenleg sem a hazai, sem a nemzetközi szabályozás nem teszi kötelezővé a téli gumi használatát. Magyarországon is általános közlekedésbiztonsági követelmény azonban, hogy az autóvezetők kizárólag az út- és időjárási viszonyokra felkészített gépjárművel induljanak útnak. A szabályozás a gumiabroncs jelzések (például „M+S” vagy „Winter Use” felirat, „hópihe” ábra) tételes bemutatásával segíti az üzemben tartókat a megfelelő minőségű gumiabroncsok beszerzésében. Az új meghatározás szerint a bordázatnak 4 milliméternél mélyebbnek kell lennie a biztonság további növelése, a téli gumi kedvező tulajdonságainak érvényesülése érdekében.

A kerékpároknál a megfelelő észlelhetőséget biztosító világító és fényjelző berendezésekre vonatkozó követelmények átalakításával olcsóbbá válik a kötelező tartozékok beszerzése (például LED-lámpás világító testek alacsony energiafelhasználással). Az egyszerűsítés irányába hat, hogy a szabályozás a széles körben terjedő gyakorlatnak megfelelően megengedi a lámpa elhelyezését a kerékpáros ruháján. Az új előírások tételesen rögzítik a kerékpáros gyermekülés felszerelésének feltételeit is.

A rendelkezések lehetővé teszik a nappali menetjelző lámpa használatát a motorkerékpároknál. A közlemény szerint e járművek egyre nagyobb számban vesznek részt a kedvtelési és munkacélú forgalomban is. Biztonságos közlekedésükhöz elengedhetetlen a „látni és látszani” elv maradéktalan érvényesítése, a nappal is jól érzékelhető, korszerű világító berendezések alkalmazása.

A módosítás pontosítja a rakományszállításra vonatkozó előírásokat is. Egyértelműen kimondja, hogy a gépkocsi hátsó világító és fényjelző berendezéseit kitűzhető világító és fényjelző berendezéssel meg kell ismételni akkor, ha a járművön hátra túlnyúlóan szállított rakomány (például vonóhorgon rögzített kerékpár) a gyári lámpák észlelését akadályozza.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.