A magyar válogatott kapitánya őszintén és jól nyilatkozik, de „segíteni” kell a stílusán – ezt Csányi Sándor, a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) elnöke mondta kedden a szövetség közgyűlésén. Pintért ezért kommunikációs tréningre küldik el, ahol – mint ahogy Vági Márton főtitkár felfedte a részleteket – egyéni foglalkozáson vesz majd részt a nagyszámú médiaszereplésre való tekintettel. A többi alkalmazottal – mert mindenkit elküldenek – csoportosan foglalkoznak.
A Nemzeti Sport Online (NSO) szerdai számában azt szellőztette meg, hogy a nemzeti tizenegy kapitányát Batiz András okítja majd. Batiz 2004 és 2006 között 27 hónapig volt a Gyurcsány-éra alatt kormányszóvivő (ebben az időszakban egyszerre kettő volt), emellett a Kormányzati Kommunikációs Központ (KKK) kommunikációs igazgatójának posztját is betöltötte. Az egykori kormányszóvivőnek egy Zuglóban bejegyzett cége van, 2007 óta tulajdonos-ügyvezetője az Impact Works Kft.-nek. A kft. fő profilja a weboldalukon olvasható információk szerint a kommunikációs tanácsadás, valamint PR-tevékenységek, válságkommunikáció.
Batiz a munka mellett baráti kapcsolatot is ápolt Gyurcsánnyal, amit mutat, hogy az egykori szóvivő volt az, aki feltette az internetre a miniszterelnökről készült táncos felvételt – Gyurcsánynak állítólag ez ellen nem volt kifogása. A Magyar Narancs egy korábbi cikke szerint a most felkért kommunikációs tanácsadó jóban volt az ötvenmilliós adósságot hátrahagyó Braun Róberttel, a manapság a gyurcsányi politikával szembesítőSzigetvári Viktorral, az Altus Zrt. vezetőjeként a paksi atomerőműből jó hasznot húzó Dobrev Klárával és az EP- kampányában egy „csodás válogatás” részeként a miniszterelnök fejével focizó Bajnai Gordonnal is: így jöttek össze hol a Szemlőhegy utcai házban, hol budai éttermekben.
A munkában, így a kormányzati kommunikációban már akadtak bakik. Gyurcsány egy korábbi megnyilatkozásában azt mondta, nem sikerült az emberekkel megértetniük, hogy mit akarnak, nem jutott el hozzájuk az információ. Egy interjúban Batiz ezt elismerte, mint fogalmazott: nem voltak hibátlanok, a kommunikációt érő kritikák valóban nem voltak alaptalanok.
„A legnagyobb problémának azt láttam – és ez nem hiba, hanem egy helyzet –, hogy a választások után nem volt pénz a kommunikációra. Konkrétan: nem volt lezárt közbeszerzés, nem volt aláírt szerződés, amivel kommunikációs kampányokat lehetett volna indítani. Márpedig az ilyen szintű kommunikáció, tetszik vagy sem, csak a free mediában, újságcikkekben, interjúkban, sajtótájékoztatókon, híradószínpadokon, politikai háttérműsorokban stb. nem végezhető eredményesen.”