Nem a honvédség gyakorlata zavart

A Honvédelmi Minisztérium (HM) közlése szerint nem a Magyar Honvédség NEWFIP 2014-es gyakorlata zavarta a polgári légi közlekedési frekvenciákat a napokban Közép-Európában.

2014. 06. 08. 16:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tárca ezt arra reagálva közölte vasárnap az MTI-vel, hogy az Index az osztrák Kurier cikkére hivatkozva azt írta, egy magyarországi NATO-gyakorlat zavarhatta meg csütörtökön az osztrák, a szlovák és a cseh légiirányító rendszert. A lap szerint a magyarországi, elektronikus hadviselést szimuláló NATO-gyakorlaton megzavarták a légiforgalmi irányítás jeladóit, ezért a gépek pilótáinak jelenteniük kellett, merre van a gépük, mivel az irányítók nem látták őket a radaron.

A HM közölte: az észak-atlanti szervezet által előírt NEWFIP (NATO Electronic Warfare Force Integration Period) gyakorlatot négyezer méteres magasságban és csak kis intenzitású zavarást alkalmazva végezték, ennek során a katonai eszközök nem használtak semmilyen, a polgári légi közlekedés biztonságát veszélyeztető frekvenciát. A június 2-átől 6-áig tartó gyakorlatot Kecskeméten rendezték, így az is kizárt, hogy mindez bármilyen kihatással lehetett volna az osztrák, a szlovák vagy a cseh légi közlekedésre – tették hozzá. Az illetékes pozsonyi és prágai hatóságok ezt megerősítették.

Veronika Sevciková, a pozsonyi Stefánik-repülőtér szóvivője az MTI tudósítójának érdeklődésére válaszolva hangsúlyozta, hogy a szlovák polgári légi irányításban sem csütörtökön, sem az azt követő napokban nem észleltek semmilyen zavart. Hasonlóan nyilatkozott a távirati iroda prágai tudósítójának a cseh polgári légiirányítás szóvivője, Richard Klima is, megerősítve, hogy semmilyen fennakadásról nincs információjuk.

A Kecskeméten megrendezett, valós repüléssel egybekötött, harcászati szintű gyakorlaton az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, az MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred, az MH Légi Vezetési és Irányítási Központ, valamint az MH 54. Veszprém Radarezred – illetve kitérő repülőtérként MH Pápa Bázisrepülőtér, és az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis a légi kutató-mentő készenléti szolgálat biztosításával – vett részt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.