Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a szerdai ünnepségen elmondta, az útszakasz folytatására a napokban írt ki a NIF újabb közbeszerzési kiírást, az építkezést így a Bodrogkeresztúrt és Nyíregyházát összekötő 38-as főút városi szakaszáig, azaz a Tokaji útig lehetne folytatni.
A MTI kérdésére a kommunikációs igazgató megemlítette, az erre a szakaszra kiírt korábbi tender eredménytelenül zárult, ezért volt szükség újabb közbeszerzés kiírására. Amennyiben az építkezés idén elindul, akkor a teljes elkerülő 2015 őszére készülhet el – tette hozzá Loppert Dániel.
Az első ütemes építkezések során egy új csomópontot építenek ki az M3-as autópályánál, az itt épülő híd 36 tartógerendáját egy 130 tonnás daru segítségével emelik majd a helyükre. A munkálatok idejére a sztrádaszakasz forgalmát szerdán és csütörtökön többször leállítják.
Kovács Ferenc, a nyírségi nagyváros Fidesz–KDNP-s polgármestere az eseményen arról beszélt, az elkerülő megépítése mind az iparfejlesztés, mind pedig a közlekedésfejlesztés szempontjából nagy jelentőséggel bír a város számára.
Az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében, uniós forrás segítségével épülő nyugati elkerülő első ütemének kivitelezését a Duna Aszfalt Kft. és a KE-VÍZ 21 Zrt. végzi nettó 3,45 milliárd forintért.