Az MTI az ügyben kereste a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), ahol későbbre ígértek tájékoztatást.
A fejlesztő T-Systems Magyarország szintén pénteken azt közölte az MTI-vel, hogy megkezdődött a rendszer véglegesítése a kétezer ember részvételével zajló tesztüzemben kapott visszajelzések alapján. Jelenleg a kártyás fizetési mód véglegesítésén és tesztelésén, valamint a gyűjtőállomásokkal való összehangoláson dolgoznak, hogy „a hamarosan induló” éles üzemben stabil legyen a rendszer.
A nyilvános próbaüzem ideje alatt felmerült hibák javítását augusztus 29-éig lezárják – írták, hozzátéve, hogy a tesztelők túlnyomórészt kedvező tapasztalatokról számoltak be.
A Mol Bubi (Budapest Bicikli) egy közösségi kerékpáros rendszer, amelynek lényege, hogy a városban felállított 76 gyűjtőállomás bármelyikéről bérbe lehet venni az 1100 kerékpár egyikét, és bármely állomáson le lehet adni használat után.
A BKK július 14-én hirdette meg a rendszer első nyilvános próbaüzemét ezerfős kerettel, a próbát augusztus 2-án két héttel meghosszabbította, és újabb ezer főre terjesztette ki.