Gyorsítják a 112 hatékonyságát

Pintér Sándor: Az új központok, a modern technika, az új szervezet egyet jelent a gyorsabb reagálóképességgel és a nagyobb biztonsággal.

BuL
2014. 09. 09. 16:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az EU-tagállamok vezetői évtizedekkel ezelőtt megállapodtak az egységes segítségnyújtási rendszer kialakításában, ez alapján épült ki az új hívásfogadási rendszer, amely 1991 óta Európa területén a 112-es segélyhívószámmal működik – jelezte a belügyminiszter.

Mint mondta, a Magyarországon átadott két – a miskolci és a szombathelyi – központtal „kapcsolódunk az európai egységes 112-es segélyhívó rendszerhez, a legfejlettebb technikát alkalmazva”. A rendszerek ingyenesen érhetők el vonalas, illetve mobiltelefonról is. A szombathelyi központban 296-an, a miskolciban 323-an dolgoznak – közölte Pintér Sándor.

Úgy fogalmazott, Európa valamennyi polgárára gondoltak a segélyhívó rendszer kialakításakor, tehát a turisták is biztonságban érezhetik magukat. A rendszerben nemcsak magyar nyelven fogadják a hívásokat, hanem angolul, németül és franciául, emellett valamennyi szomszédos ország nyelvén – fűzte hozzá.

Kitért arra is: a hívások fogadásánál megállapítható, hogy a jelzések 70 százaléka nem igényel sem rendőri, sem tűzoltói, katasztrófavédelmi intézkedést. „Ezek olyan hívások, amelyek nem a 112-es kérdéskörbe tartoznak” – jelezte. A hívások mindössze 10 százaléka az, amely intézkedést von maga után, 18-20 százaléka pedig felvilágosítást, információt biztosít a hívóknak – tette hozzá.

„Itt ezeket a hívásokat előzetesen tudják kezelni” – magyarázta a belügyminiszter, hozzátéve, most építik ki a 112-es és a 1818-as hívószám közötti kapcsolatot, így a későbbiekben segítséget tudnak adni azoknak is, akik a közigazgatásban szeretnének információt kapni.

A beruházás egyebek mellett az új rendszer kialakítását, a számítógépes hálózat kiépítését, informatikai fejlesztését foglalja magában. A szervezés 2011-ben indult, egy nyolctagú konzorcium nyerte meg a pályázatot, amely működőképes és ütőképes rendszert alakított ki – közölte a belügyminiszter.

A két központ egyenként 660 négyzetméter alapterületű, az ergonómiai követelményeknek megfelelő, 125 munkaállomással felszerelt egyterű híváskezelő termeknek ad helyet. Mindkét épület akadálymentesített, korszerű irodai berendezésekkel ellátott, így a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatására is alkalmasak.

Pintér Sándor mellett a keddi átadáson jelen volt Papp Károly országos rendőrfőkapitány és Kriza Ákos, Miskolc polgármestere (Fidesz–KDNP) is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.