Mélyíteni kell a Drávát

A szeptember végétől április közepéig tartó munkákra mintegy 100 millió forintot költenek.

BuL
2014. 09. 03. 16:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szervezet közleményében azt írta: az európai uniós támogatásból finanszírozott kivitelezés a folyó magyar oldalán, Somogy és Baranya megyében 10, a horvát oldalán 13 kilométert érint a hajózásra kijelölt mintegy 128 kilométerből. Hozzátették: a vízi közlekedésben nem lesz fennakadás.

A projekt keretében a mederből uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel mindkét oldalon mintegy 500-700 köbméter fát, továbbá 300 tonna kőmaradványt távolítanak el, utóbbit felhasználják a közeli partvédmű megerősítéséhez – közölték.

Megjegyezték, hogy a mederbe ágyazódott famaradványok, tuskók elősegítik a mederhordalék lerakódását és hozzájárulnak a part menti erózió kialakulásához is. Ezen akadályok különösen magas vízszint esetén jelentenek veszélyt a hajózókra és a csónakázókra, mert olyankor rejtve maradnak.

A mederkotrásnak köszönhetően javulnak a hajózás feltételei, csökken a vízi balesetek kockázata, a hordalék lerakódása a hajóútban, és élénkül a vízi turizmus – olvasható a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.