A szervezet közleményében azt írta: az európai uniós támogatásból finanszírozott kivitelezés a folyó magyar oldalán, Somogy és Baranya megyében 10, a horvát oldalán 13 kilométert érint a hajózásra kijelölt mintegy 128 kilométerből. Hozzátették: a vízi közlekedésben nem lesz fennakadás.
A projekt keretében a mederből uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel mindkét oldalon mintegy 500-700 köbméter fát, továbbá 300 tonna kőmaradványt távolítanak el, utóbbit felhasználják a közeli partvédmű megerősítéséhez – közölték.
Megjegyezték, hogy a mederbe ágyazódott famaradványok, tuskók elősegítik a mederhordalék lerakódását és hozzájárulnak a part menti erózió kialakulásához is. Ezen akadályok különösen magas vízszint esetén jelentenek veszélyt a hajózókra és a csónakázókra, mert olyankor rejtve maradnak.
A mederkotrásnak köszönhetően javulnak a hajózás feltételei, csökken a vízi balesetek kockázata, a hordalék lerakódása a hajóútban, és élénkül a vízi turizmus – olvasható a közleményben.