Mélyíteni kell a Drávát

A szeptember végétől április közepéig tartó munkákra mintegy 100 millió forintot költenek.

BuL
2014. 09. 03. 16:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szervezet közleményében azt írta: az európai uniós támogatásból finanszírozott kivitelezés a folyó magyar oldalán, Somogy és Baranya megyében 10, a horvát oldalán 13 kilométert érint a hajózásra kijelölt mintegy 128 kilométerből. Hozzátették: a vízi közlekedésben nem lesz fennakadás.

A projekt keretében a mederből uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel mindkét oldalon mintegy 500-700 köbméter fát, továbbá 300 tonna kőmaradványt távolítanak el, utóbbit felhasználják a közeli partvédmű megerősítéséhez – közölték.

Megjegyezték, hogy a mederbe ágyazódott famaradványok, tuskók elősegítik a mederhordalék lerakódását és hozzájárulnak a part menti erózió kialakulásához is. Ezen akadályok különösen magas vízszint esetén jelentenek veszélyt a hajózókra és a csónakázókra, mert olyankor rejtve maradnak.

A mederkotrásnak köszönhetően javulnak a hajózás feltételei, csökken a vízi balesetek kockázata, a hordalék lerakódása a hajóútban, és élénkül a vízi turizmus – olvasható a közleményben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.