Gorove László kiemelte, hogy minden gép két hajtóművel rendelkezik, s meghibásodásuk esetén egy hajtóművel is képesek a feladat végrehajtására. A két utolsó, a szentesi és a debreceni bázis légi járműveinek cseréjével befejeződött a gépállomány korszerűsítése, ezzel Magyarország megfelel az unióban október 29-ével életbe lépő szabályozásnak.
A váltás nélkül az érintett mentőhelikopterek – amelyeket még a pápa 1991-es magyarországi látogatásakor vásárolt a mentőszolgálat – már nem repülhettek volna lakott terület fölött.
A most üzembe álló két EC135 típusú helikoptert az állami tulajdonú kft. sikeres közbeszerzést követően, az osztrák HeliAir GmbH-tól 2016 márciusáig bérli.
A balatonfüredi, budaörsi, sármelléki, pécsi, szentesi, miskolci és debreceni bázisról felszálló hét helikopter évente 2500 mentési feladatot lát el – mondta az igazgató.