Az aluljáróhoz kapcsolódó kivitelezési munkák teljes mértékben várhatóan december közepére készülnek el, addig forgalomkorlátozás mellett biztosítják a közlekedést az ideiglenesen forgalomba helyezett aluljáróban és a kapcsolódó útszakaszokon.
A beruházás része a Gyoma és Békéscsaba közötti, több mint 30 kilométer hosszú vasútvonal korszerűsítésének, amelynek eredményeként óránként 160 kilométeres sebességnek megfelelő vágányok és új peronok épülnek ki, ezenkívül a mozgáskorlátozottak számára is elérhetően átépítik az állomásépületeket, továbbá felújítják a felsővezetékeket. Új vizuális és hangos utastájékoztató berendezéseket helyeznek el az állomásokon, továbbá az épületek körüli területrendezés is fontos része a beruházásnak. Számítások szerint a felújítás 6-10 perc menetidő-csökkenést jelent majd a szakaszon.
A korszerűsítés jelenleg több mint 90 százalékos készültségi szinten áll, a hátralévő kisebb munkák december 15-ére fejeződnek be – közölte a NIF Zrt. sajtóosztálya az MTI kérdésére. A beruházás összköltsége csaknem nettó 39 milliárd forint, amelynek 85 százalékát az európai uniós Kohéziós Alapból finanszírozzák. A beruházó a Békés-2012 Konzorcium, amelynek vezetője a Swietelsky Vasúttechnika Kft., tagjai a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. és a Magyar Aszfalt Kft.
A Gyoma–Békéscsaba-vasútvonal rekonstrukciója a Budapest–Lőkösháza-vonal felújításának részeként valósul meg. Ez a vasútvonal az európai törzshálózat, a Páneurópai IV. közlekedési folyosó része, az egyik legfőbb összeköttetés a Balkán felé.