Rövidebb menetidő, sűrűbb közlekedés – így változik a menetrend

2014. december 14-től lép életbe az új vasúti menetrend.

BLM
2014. 11. 18. 9:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint a könnyebb tájékozódást az elővárosi vonalakon tavaly bevezetett viszonylatszámozás kiterjesztése segíti, jövőre pedig még több, korszerű elővárosi motorvonat áll forgalomba. A jövő év végéig mind a negyvenkét új beszerzésű FLIRT-motorvonat forgalomba áll a fővárosi agglomerációs vonalakon, megszépül több vasútállomás, és folytatódnak a vonalátépítések is.

Tovább bővül a menetrendi kínálat Budapest elővárosában: a tavaly bevezetett Kőbánya-Kispest–Kelenföld–Székesfehérvár között közlekedő G43-as gyorsított személyvonat mellett S36-os jelzéssel Kőbánya-Kispest és Tárnok között is átlós viszonylatot alakítottak ki. Kőbánya-Kispest és Kelenföld között az eddigi egy óra helyett így már félóránként járnak majd a motorvonatok. Kőbánya-Kispestről vonattal vagy autóbusszal a ferihegyi repülőtér is elérhető.

Elsősorban a fővárosban tanulók számára nyújt gyorsabb utazást a Sátoraljaújhely és Budapest között pénteken, visszafelé pedig vasárnap, huszonöt perccel rövidebb menetidővel közlekedő Hosszú lépés diákvonat, amely Mezőkövesd és a főváros között nem áll meg. A vasárnapi Hétmérföldes vonat Debrecentől megállás nélkül halad, így húsz perccel rövidebb menetidővel jut el Zajtáról Budapestre.

A pálya korszerűsítése és a menetrend változása révén Budapest és Baja között fél órával csökken a menetidő, a légkondicionált, alacsonypadlós Desiro motorvonatokból álló expressz vonatok két és fél óra alatt teszik meg a Kelenföld–Baja utat. Szeged és Budapest között december 14-től már naponta tizenhat InterCity vonatpár közlekedik.

A Budapest–Pécs vonalon az első Dombóvárról induló és az utolsó Dombóvárra érkező vonat kivételével, amelyek az elővárosban csak Érd-felsőn és Kelenföldön állnak meg, változatlanul ütemes rendben, de Budapest–Pusztaszabolcs–Dombóvár, valamint Dombóvár–Pécs viszonylatban közlekednek a személyvonatok.

A közlemény szerint átszállás nélkül kínálnak közvetlen eljutási lehetőséget a vasúttársaság új járatai a keleti országrész és az osztrák főváros között. A Hortobágy EuroCity Debrecenből, az Avala EC pedig Belgrádból indulva, Kőbánya-Kispesten és Kelenföld állomáson át teremt új eljutási lehetőséget Bécsbe. Az új vonatokkal napi 12 vonatpárra bővül a Budapest és Bécs közötti közvetlen eljutási lehetőség.

Új vasúti összeköttetést biztosít Pozsony, Prága és Berlin érintésével Budapest és Hamburg között a MÁV-Start, egyúttal ötven perccel csökken a Zürich és Budapest közti kapcsolatot jelentő Wiener Walzer EuroNight éjszakai vonat menetideje. Budapest és Szófia között a Serdika vonatpár teremt összeköttetést, a Citadella EuroCity vonatpár pedig ismét Budapest és Ljubljana között közlekedik. A magyar és a szerb főváros között biztosít új kapcsolatot az Ivo Andric nemzetközi gyorsvonatpár, amely a nyári szezonban hetente egyszer közvetlen eljutási lehetőséget nyújt Budapest és Thesszaloniki között. Nyáron hetente háromszor indulnak vonatok az Adriai-tengerhez, kétszer pedig a Fekete-tengerhez. Split mellett már Rijekát és Várnát is közvetlen vonat köti össze Budapesttel. Kijev és Budapest között a Latorca IC közlekedik, hetente 3-szor Lvov-i kocsival, a korábbi Tisza expressz pótlásaként.

A 2014. december 14-től érvényes menetrendről részletes tájékoztatás található a www.mav-start.hu honlapon, és információ kérhető a MÁVDIREKT 06 (40) 49 49 49-es telefonszámán is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.