Bár a nemrég zárult frekvenciatenderen nem vett részt, napokon belül mégis mobilszolgáltatásokat indít a UPC Magyarország. A kábeltévé- és vezetékesinternet-piacon meghatározónak számító társaság a Vodafone-nal partnerségben, a cég infrastruktúrájának igénybevételével bővíti kínálatát, azaz virtuális mobilszolgáltató lesz. Hasonlóra már van példa hazánkban: a Tesco Mobile szintén a Vodafone-nal kínál feltöltőkártyás mobilcsomagokat készülékkel együtt, ám – mint arról a HWSW.hu szakportál beszámolt – ez esetben nem hoznak létre külön vegyesvállalatot. A Magyar Telekom infrastruktúráján pedig a Blue Mobile csomagjait lehet igénybe venni.
Internetes laptársunk információi szerint egyébiránt a UPC a teljes körű mobilszolgáltatás mellé saját készülékválasztékot is kínál majd, a cég mobilos előfizetői pedig a 31-es előhívóval ellátott számmezőből kapnak saját számot (a Tesco Mobile ügyfeleihez hasonlóan). A sajtóértesüléseket sem a Vodafone, sem a UPC nem kívánta kommentálni, utóbbi cégtől érkezett válasz alapján azonban arra lehet következtetni, hogy a hír igaz. A társaság közölte: a részleteket hamarosan, az induláskor kívánják ismertetni.
A UPC több mint két éve tervezgeti, hogy virtuális mobilszolgáltatóként megjelenjen a piacon, ám ebből eddig csak a mobil-adatszolgáltatásban sikerült eredményeket elérni. A cég két éve dobta piacra mobilnetcsomagjait, amelyeket az egyéb, kábeles szolgáltatásokat is igénylő ügyfeleknek kedvezménynyel ad. Hasonló konstrukció várható a mobilhangszerződésekre is.
A hazai mobilpiac ugyanakkor várhatóan nem a Vodafone céljait és üzletpolitikáját minden bizonynyal szem előtt tartó UPC-től, hanem a Digi megjelenésétől alakulhat át. Mint ismeretes, a romániai tulajdonú, szintén erős kábelszolgáltatónak számító társaság sikerrel pályázott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság frekvenciaaukcióján, és elegendő sávtartományt szerzett arra, hogy önálló mobilszolgáltatást indítson. Az eddig napvilágot látott célkitűzések szerint a negyedik „igazi” mobilcég hosszú távú megtérüléssel számol, azaz várhatóan valódi árversenyt generál. Ez jól is jönne a piacnak, mivel a régi szolgáltatók – a Magyar Telekom, a Telenor és a Vodafone – hasonló tartalmú csomagjaikat lényegében ugyanazon az áron kínálják.