Újabb cég lép be a hazai a mobilpiacra

Napokon belül mobilszolgáltatásokat indít a UPC Magyarország.

Bodacz Péter
2014. 11. 06. 3:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a nemrég zárult frekvenciatenderen nem vett részt, napokon belül mégis mobilszolgáltatásokat indít a UPC Magyarország. A kábeltévé- és vezetékesinternet-piacon meghatározónak számító társaság a Vodafone-nal partnerségben, a cég infrastruktúrájának igénybevételével bővíti kínálatát, azaz virtuális mobilszolgáltató lesz. Hasonlóra már van példa hazánkban: a Tesco Mobile szintén a Vodafone-nal kínál feltöltőkártyás mobilcsomagokat készülékkel együtt, ám – mint arról a HWSW.hu szakportál beszámolt – ez esetben nem hoznak létre külön vegyesvállalatot. A Magyar Telekom infrastruktúráján pedig a Blue Mobile csomagjait lehet igénybe venni.

Internetes laptársunk információi szerint egyébiránt a UPC a teljes körű mobilszolgáltatás mellé saját készülékválasztékot is kínál majd, a cég mobilos előfizetői pedig a 31-es előhívóval ellátott számmezőből kapnak saját számot (a Tesco Mobile ügyfeleihez hasonlóan). A sajtóértesüléseket sem a Vodafone, sem a UPC nem kívánta kommentálni, utóbbi cégtől érkezett válasz alapján azonban arra lehet következtetni, hogy a hír igaz. A társaság közölte: a részleteket hamarosan, az induláskor kívánják ismertetni.

A UPC több mint két éve tervezgeti, hogy virtuális mobilszolgáltatóként megjelenjen a piacon, ám ebből eddig csak a mobil-adatszolgáltatásban sikerült eredményeket elérni. A cég két éve dobta piacra mobilnetcsomagjait, amelyeket az egyéb, kábeles szolgáltatásokat is igénylő ügyfeleknek kedvezménynyel ad. Hasonló konstrukció várható a mobilhangszerződésekre is.

A hazai mobilpiac ugyanakkor várhatóan nem a Vodafone céljait és üzletpolitikáját minden bizonynyal szem előtt tartó UPC-től, hanem a Digi megjelenésétől alakulhat át. Mint ismeretes, a romániai tulajdonú, szintén erős kábelszolgáltatónak számító társaság sikerrel pályázott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság frekvenciaaukcióján, és elegendő sávtartományt szerzett arra, hogy önálló mobilszolgáltatást indítson. Az eddig napvilágot látott célkitűzések szerint a negyedik „igazi” mobilcég hosszú távú megtérüléssel számol, azaz várhatóan valódi árversenyt generál. Ez jól is jönne a piacnak, mivel a régi szolgáltatók – a Magyar Telekom, a Telenor és a Vodafone – hasonló tartalmú csomagjaikat lényegében ugyanazon az áron kínálják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.