Forgalomban a hat újonnan beszerzett busz

A fejlesztésnek köszönhetően a járműpark átlagéletkora 13,4 évre csökkent Székesfehérváron.

MA
2015. 02. 04. 18:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az erről tartott szerdai sajtótájékoztatón Németh Tamás, a KNYKK vezérigazgatója jelentős fejlesztésnek nevezte a négy csuklós és két szóló, Mercedes Citaro típusú autóbusz beszerzését. A járművek korábban Németországban teljesítettek szolgálatot.

Elmondta: növekedett az utasok komfortérzete, hiszen a 25-27 éves autóbuszok helyett korszerű, alacsony padlós buszok közlekednek a város útjain, és euro 3-as motorjaik révén károsanyag-kibocsátásuk is kedvező.

Hozzátette, hogy a fejlesztésnek köszönhetően a Székesfehérváron szolgálatot teljesítő járműpark átlagéletkora 14,9 évről 13,4 évre csökkent. Hosszú távú cél az átlagéletkor 10 év alá csökkentése.

Németh Tamás közölte, hogy 2015 végén lejár a Székesfehérvárral kötött közszolgáltatási szerződésük. Mivel hosszú távon szeretnék tovább végezni a szolgáltatást, elkezdték a járműflotta lecserélését.

A vezérigazgató a KNYKK-ról elmondta: ez az Alba Volán Zrt. és a Vértes Volán Zrt. általános jogutódjaként jött létre január elsejétől Fejér és Komárom-Esztergom megyében. A társaság biztosítja a két térség tömegközlekedését és összesen mintegy 1700 embert foglalkoztat.

Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester hangsúlyozta: az autóbuszok átlagéletkorának csökkentését mindig támogatja a városa környezetvédelmi és közlekedési szempontok miatt is. Úgy véli, a közösségi közlekedés csak akkor tud versenyképes lenni az autóval szemben, ha korszerű és kényelmes járművek nyújtanak még jobb szolgáltatásokat.

A városvezető az új közszolgáltatási szerződéssel kapcsolatban megjegyezte: az év közepén fogják kiírni az uniós közbeszerzési eljárást, és várhatóan 8-10 éves időtartamú szerződést kötnek a nyertessel.

Cser-Palkovics András kiemelte: az Alcoa-Köfémmel együttműködésben elkezdődött a Székesfehérváron gyártott, jóval könnyebb és tartósabb alumínium keréktárcsák felszerelése a városban futó autóbuszokra. Nem titkolt célnak nevezte, hogy egyrészt a keréktárcsák megvásárlása munkát és további fejlesztéseket hozhat az Alcoába, másrészt referenciaként szolgálhat más városoknak és más társaságoknak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.