Az Emirates légitársaság Liszt Ferenc repülőtérről Dubajba tartó járatát vasárnap műszaki okok miatt törölték. De a pótlására küldött gép sem tudott időben felszállni. A légitársaság utóbbi esetben is a technikára „hárította a felelősséget”. A kaotikus helyzetben az utasok közül többen panaszkodtak a személyzet gorombaságára és a tájékoztatás hiányára. Szerintük a légitársaság nem volt felkészülve a helyzet kezelésére – mint mondták, fejetlenség uralkodott az átszervezésekben. A járat végül vasárnap helyett hétfő éjjel 11 órakor szállt fel.
Ahogy azt a Népszava írja, nem ez volt az első eset. Ez év január 26-án a Budapestről Dubajba tartó gép hajtóművével akadt gond. Az Emirates szervezkedett, és az utasok egy része Bécsben szállt át, másik részük pedig egy másnapi, 27-i járattal repült el. Egy hét se telt el, és újabb hiba jelentkezett, ekkor a Dubajból érkező gép orrfutója nem működött úgy, ahogy kellett volna – szerencsére az utasok épségben értek földet.
A pórul járt utasoknak – uniós irányelvek szerint – 250-600 eurós kártérítést köteles fizetni a légitársaság abban az esetben, „ha a légitársaság megtagadja az utas beszállítását, törli a járatot, vagy ha a gép több mint 3 órás késéssel érkezik meg”. De felére csökkenhet a tétel, ha a légitársaság felajánlott olyan helyettesítő járatot, amelynek érkezési és indulási ideje nem tér el számottevően az eredetitől. További kitétel a légitársaság felé az utasok szakszerű tájékoztatása a felmerülő járattörlésről vagy késésről.
Az esetet illetően a Népszava megkeresésére az Emirates szűkszavúan válaszolt. Jelzik, hogy az utasoknak szállodai és alternatív utazási lehetőséget biztosítottak, illetve megadták a lehetőséget, hogy a megszakított utazás miatt jelentkező pluszköltségek esetében jóváírást kapjanak.