A BKK szerint halaszthatatlan a felújítás a budapesti Nagykörúton

Ellenzéki politikusok bírálták a fővárosi felújítások ütemezését.

MA
2015. 03. 23. 18:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 4-es és 6-os villamos mintegy két hónapon keresztül a dél-budai végállomásról csak az Oktogonig közlekedik a Széll Kálmán tér felújítása, a budai fonódó villamoshálózat kiépítése, valamint a Szent István körúti és a Teréz körúti vonalszakasz karbantartási munkái miatt. Az érintett területeken a Nagykörúton irányonként csak egy sáv járható, mivel egyet buszsávnak jelöltek ki.

Hétfői közleményében a BKK azt írta, hogy a nagykörúti villamosvonal felújítását a felső szakaszon a legutóbb másfél évtizede végezték el, a Margit hídon pedig a hőtágulás miatti mozgásokat kiegyenlítő (úgynevezett dilatációs) szerkezeti elemeket cseréli ki garanciálisan a híd felújításának korábbi kivitelezője, mindkét karbantartási munka halaszthatatlan.

Közölték továbbá: szándékosan végzik el egymással párhozamosan a szükséges munkálatokat, kihasználva a már meglévő lezárásokat, összességében a felújítások így okozzák a legkisebb kényelmetlenséget.

Horváth Csaba (MSZP) hétfői sajtótájékoztatóján azt mondta, a BKK „megadta a kegyelemdöfést Budapestnek” azzal, hogy szombattól három jelentős fejlesztés is nehezíti a fővárosi közlekedést.

A jobbikos Tokody Marcell közölte: a felújításnak örülnek, de a beruházások csúszásának már nem. A politikus szerint ugyanis azok nemcsak kellemetlenséget okoznak a budapestieknek, hanem az uniós források felhasználását is veszélyeztetik.

Gy. Németh Erzsébet, a DK képviselője szintén úgy vélte, hogy a főváros „fut a pénze után”, hiszen a szóban forgó beruházásokat hamarabb is el lehetett volna kezdeni, a csúszásban pedig a BKK korábbi vezetőjének és a főpolgármesternek is felmerül a felelőssége.

Az LMP-s Csárdi Antal azt mondta, hogy bár örül a felújításoknak, szerinte azokat „rettenetesen amatőr módon” szervezték meg.

Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülésén azt közölte: a budai oldal közlekedésfejlesztési munkálatai – a Margit hídi garanciális javításokat leszámítva – nem több, hanem egy beruházás keretében zajlanak.

Ugyanakkor hangsúlyozta: jelentést kért arról, mi indokolja a Jászai Mari tér és az Aradi utca közötti vágányfelújítást, hiszen szavai szerint „valóban kaotikus állapotok várhatóak egy ideig”.

Hozzátette, hogy főpolgármesterként elnézést kér a budapestiektől, de az ilyen munkák mindig kényelmetlenséggel járnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.