„Akkor talán kezdjünk a bokszutcában, itt húzódik alattunk, illetve itt húzódott volna.” Mindez Sávoly határában hangzik el, egy felázott, náddal és gazzal benőtt domb tetején. Ez a magaslat nagyjából a középpontja annak a Balatonringnek, amelyet 2009 nyarán kezdtek el építeni, de 2010 tavaszán már le is álltak a munkálatokkal, azóta nem történt itt semmi. Illetve mégis: kétszer is megpróbálták elárverezni a félkész MotoGP-pályát, de egyszer sem jártak sikerrel. És történt még egy fejlemény, de ez is hasonlóan szomorú, mint a kudarcos aukciók: a Balatonring bejáratát elkezdték telehordani szeméttel.
Idegenvezetőnknél, Kovács Sándornál ez a hulladékfelhalmozás verte ki a biztosítékot. „Hát ahogy jönnek a turisták, mit fognak gondolni a sávolyiakról? Hogy mi hordjuk tele szeméttel az egészet?” S volt egy másik oka is, amiért beszélni szeretett volna portálunkkal a pálya ügyében: „Tenni kell valamit, mert ha nem történik semmi, és tényleg szemétlerakó lesz az egész, akkor örökre itt marad a nyakunkon, így.”
Hogy hogy is néz ki ez a bizonyos „így”, erre voltunk nagyon kíváncsiak. A magaslat amelyről körbenézünk, nem más, mint a munkálatok során egy kupacra hordott termőföld.
A sávolyi pálya adott volna otthont a magyar MotoGP-nagydíjaknak. Alapkövét 2008 szeptemberében tették le. Az első futamot 2009. szeptember 20-ára tervezték, ám az engedélyek nehézkes beszerzése miatt a beruházás csúszott. A harmadik magyar nagydíjat 2010 májusára ígérték, ám a Magyar Fejlesztési Bank nem hagyta jóvá a kölcsönt.
A Balatonring építésének költsége 80 millió euró lett volna, melynek nagy részét a Talmácsi Gábor volt csapatát is szponzoráló Sedesa Investment Group állta volna. A pálya 4232 méter hosszú lett volna, nyomvonalának kialakításában részt vett a Magyarországon rendkívül népszerű Talmácsi Gábor és Valentino Rossi is. A projekt csődbe ment, végrehajtás alá került, a telket 2012. október 13-án aukcióra bocsátották, kikiáltási ára 1,5 milliárd forint, a telken lévő terhelés 3,5 milliárd forint. (Wikipédia)