Már Újbudáról is utazhatunk az 1-es villamossal

Tarlós István szerint az 1-es villamosvonal meghosszabbításával a Rákóczi híd elnyerte eredeti funkcióját.

MD
2015. 03. 20. 15:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átadták az 1-es villamosvonal Újbudáig meghosszabbított szakaszát pénteken. Tarlós István főpolgármester, miután az 1-es villamoson utazva áthaladt a Rákóczi hídon, újságíróknak azt mondta, hogy a híd ezzel elnyerte eredeti funkcióját. Kijelentette: az eredeti tervek szerint befejeződött az 1-es és a 3-as villamosvonal fejlesztése. A maradék forrásból, ha szükséges, olyan kiegészítő munkákat is elvégezhetnek, amelyek az eredeti tervekben nem voltak benne – közölte, hozzátéve, hogy ezek az utazóközönséget nem fogják zavarni.

Az 1-es villamosvonal Újbudáig történő meghosszabbítása a Rákóczi híd 1995-ös átadása óta állandóan napirenden volt, de 2010-ig nem történt előrelépés az ügyben – idézte fel. Az új közgyűlés munkába állása azonban akkor új lendületet adott a projektnek, és mostanra megépült a több mint három kilométer hosszúságú új pálya a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom-útvonalon. Az új végállomást a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében alakították ki – mondta el.

Közölte, a beruházás részeként rekonstrukciót végeztek a 1-es és a 3-as villamosvonalon, ennek köszönhetően megújult a teljes infrastruktúra, csökkent a környezetterhelés, csökkentek a menetidők. Kiemelte, hogy mostantól babakocsival, kerekes székkel is könnyebben használhatók ezek a járatok.

A 2020-ig tartó európai uniós költségvetési ciklusban körülbelül 340 milliárd forint támogatást kaphat a főváros fejlesztésre, ami bizonyítja a kormány és a főváros együttműködésének eredményességét is – jegyezte meg Tarlós István.

A fejlesztésekről szólva elmondta, hogy például az 1-es villamos további – az Etele térig tartó – meghosszabbítására 8,5 milliárd forintot fordíthatnak, a 3-es metró infrastruktúrájának teljes felújítására pedig 125 milliárdot. A Baross tér és Újpalota közötti villamosvonal kiépítésére 26 milliárd, a Külső Bécsi úti villamosra – a Vörösvári úttól az esztergomi vasútvonal új megállójáig – pedig 14 milliárd forint jut.

 

 

Tarlós István közölte azt is, hogy a kormány támogatásával a Fővárosi Önkormányzat 2015–2016-ban 47 alacsonypadlós CAF-villamost szerez be, az első március 15-én már meg is érkezett, és a tesztek megkezdődtek. Elmondta, hogy az első CAF-járművek még idén ősztől forgalomba állhatnak, a rövidebbek a 3-as vonalán, a budai fonódó villamoshálózaton, a hosszabbak pedig az 1-es villamosvonalon közlekednek majd.

Tarlós István kijelentette: a főváros és a kerületi polgármesterek együttes célja az, hogy „kényelmes várost építsünk és üzemeltessünk, ahol jó minőségű szolgáltatásokban részesülnek a polgárok”.

Az Uber közösségitaxi-szolgáltatásra vonatkozó kérdésre válaszolva azt mondta: ki kell állnia „egy kicsit” a taxisok mellett. Nemigen fogadható el, hogy valakik megjelennek, akikre a szabályok nem vonatkoznak, és ezzel a taxisokat rendkívül nehéz helyzetbe hozzák – fogalmazott. Az Uber szolgáltatást a rendelkezésére álló információk alapján nem tudja elfogadni és támogatni – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.