– Megszületett a kormánydöntés a fővárosi fejlesztésekre igénybe vehető uniós forrásokról. Figyelembe véve a Budapest érdekét szolgáló, nem kizárólagosan önkormányzati beruházásokat, a 2020-ig felhasználható keret még a jelzett 340-350 milliárd forintnál is több. Mi végre zajlott akkor a hosszú hónapokig tartó vita minderről a kormány illetékeseivel?
– A Magyar Közlönyben is megjelent fejlesztéseket közösen rangsoroltuk az egyeztetéseken. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter – az előzetes sajtó-operettfelvonások ellenére – nagyon pozitív hozzáállással vett részt a tárgyalásokon. A megalapozatlan híresztelésekben szereplő nulla forinttal szemben a főváros azért is kaphat végül EU-támogatásokat, mert voltak, és most is vannak megfelelő állapotú programjaink, szinte minden területen. A kormány segítségével, uniós forrásokból Budapest önkormányzata a következő öt évben nemcsak elkezdi, hanem meg is valósítja ezeket a fejlesztéseket.
– Egyértelmű, hogy a fővárosra jutó brüsszeli pénzek jelentős részét ahogy 2010 előtt a 4-es metró építése, most a 3-as metró felújítása viszi el. Azért döntöttek amellett, hogy a szerelvényeket hitelből újítják fel, hogy másra is jusson?
– Valóban a legfontosabb tétel, a legsürgetőbb beruházás a 3-as metró rekonstrukciója, de a kormánydöntést bárki összehasonlíthatja előzetes nyilatkozataimmal: nem talál eltérést. Hadd tegyek azonban egy kitérőt, mert nem mehetek el szó nélkül amellett, amit egy magát liberálisnak nevező párt nemrég megengedett magának egy utasokat nem is veszélyeztető balesettel kapcsolatban. Huszonöt éves politikusi történetem legarcátlanabb, legpimaszabb hazugságát adták ki egy közleményben. Azt merték állítani, hogy a 3-as metró felújítási tervei már az előző főpolgármester idején elkészültek. Ez a mai kommunikációs divat mellett is elképesztő, hiszen 2010 előtt nemhogy vonaltervet nem készítettek, de még tárgyalni sem voltak hajlandók róla. Erre komolyan azt mondom: aki ilyenre képes, az bármire képes.
– A lényeg mégiscsak az, hogy megkezdődhetnek a fejlesztések. Ahogy mondta, az idő sürget. Hogyan ütemezik a munkákat?
– Bár sokan, sokféleképpen próbálnak hangulatot gerjeszteni a 3-as metróval kapcsolatban, a kivitelezés tervezési munkálatai már zajlanak, a szerelvényfelújítás közbeszerzési eljárása folyamatban van. A kormány segítségével csaknem 125 milliárd forintból felújíthatjuk a teljes infrastruktúrát. A síncserék egyébként több mint egy éve folyamatban vannak.