A Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztésben – amelyet jövő szerdán tárgyalhat a Fővárosi Közgyűlés – az olvasható, hogy a 3-as metróvonal járműparkja korszerűsítéssel egybekötött felújításának kezdési időpontja a vállalkozási szerződés megkötésének tervezett dátuma, azaz 2015. július 1. A befejezés tervezett időpontja pedig – az üzembe helyezés tervezett határideje – 2017. december 31.
A Budapest.hu oldalon közzétett dokumentum szerint a 3-as metróvonal Magyarország legnagyobb forgalmat bonyolító vasúti rendszere. Építési hossza 17,3 kilométer, amelyből 15,5 kilométer alagúti szakasz, és 20 állomás van a vonalon. A vonalat munkanapokon 520-540 ezer utas használja, több, mint amennyien a teljes országos vasúti hálózatot.
Építése több szakaszban 1970-től 1990-ig tartott, a megépült szakaszok infrastruktúraelemei – építmények és a bennük lévő műszaki berendezések – az elmúlt több mint három és fél évtizedes folyamatos működés alatt erősen elhasználódtak, ez alatt semmilyen komolyabb felújításon nem estek át, felújításuk halaszthatatlanná vált. A vonal és teljes járműparkjának megújítása „hosszú ideig nem halasztható”, a 2014 és 2020 közötti költségvetési ciklusban meg kell valósítani – olvasható az előterjesztésben.
A járműpark felújítására hatvanmilliárd forintos kölcsönt vesz fel a főváros. A fejlesztési feladatot a BKV Zrt. valósítja meg, a BKK Zrt. mint a közútkezelői és közlekedésszervezői közfeladatok ellátására kijelölt szervezet ellenőrzési és együttműködési kötelezettsége mellett.
A Fővárosi Közgyűlés a jövő szerdai ülésén több mint ötven előterjesztést tárgyalhat meg, zárt ülésen dönthet a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. megalapításáról. A városarculattal, innovációval és kreatíviparral kapcsolatos feladatokat ellátó nonprofit gazdasági társaság létrehozásáról január 28-án döntött a közgyűlés.