Banki elszámolás: kevés a reklamáció

Néhány ezren reklamáltak csupán a hitelintézetüknél.

2015. 05. 12. 18:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A banki elszámolásával elégedetlen hiteladós háromlépcsős jogorvoslattal élhet: előbb a bankjánál kell kezdeményeznie a probléma megoldását, ezt követi a pénzügyi békéltető testület előtti eljárás, és aki ennek a döntésével elégedetlen, az a lakóhelye szerint illetékes járásbírósághoz fordulhat – vázolta a folyamatot a szóvivő.

A békéltető testület három esetben jár el: ha számszaki hiba volt az elszámolásban, ha nem érkezett meg az elszámolási értesítő, illetve ha a panasz kivizsgálását az elkésettsége miatt utasította el a bank. A többi esetben – például ha az adóstársak egymással vitatkoznak – nem illetékes a testület, fejtette ki Binder István.

A műsorvezető idézte Rogán Antal Fidesz-frakcióvezetőt: a hiteladósok felének csökkent, egynegyedének változatlan maradt a törlesztőrészlete az elszámolás után. A szóvivő ehhez annyit tett hozzá, hogy átlagosan mintegy 16 százalékkal csökkentek a részletek, negyvennyolcezer szerződés az elszámolással megszűnt, az árfolyamgátasok öthatodának pedig a gyűjtőszámlája szűnt meg.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.