Banki elszámolás: kevés a reklamáció

Néhány ezren reklamáltak csupán a hitelintézetüknél.

2015. 05. 12. 18:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A banki elszámolásával elégedetlen hiteladós háromlépcsős jogorvoslattal élhet: előbb a bankjánál kell kezdeményeznie a probléma megoldását, ezt követi a pénzügyi békéltető testület előtti eljárás, és aki ennek a döntésével elégedetlen, az a lakóhelye szerint illetékes járásbírósághoz fordulhat – vázolta a folyamatot a szóvivő.

A békéltető testület három esetben jár el: ha számszaki hiba volt az elszámolásban, ha nem érkezett meg az elszámolási értesítő, illetve ha a panasz kivizsgálását az elkésettsége miatt utasította el a bank. A többi esetben – például ha az adóstársak egymással vitatkoznak – nem illetékes a testület, fejtette ki Binder István.

A műsorvezető idézte Rogán Antal Fidesz-frakcióvezetőt: a hiteladósok felének csökkent, egynegyedének változatlan maradt a törlesztőrészlete az elszámolás után. A szóvivő ehhez annyit tett hozzá, hogy átlagosan mintegy 16 százalékkal csökkentek a részletek, negyvennyolcezer szerződés az elszámolással megszűnt, az árfolyamgátasok öthatodának pedig a gyűjtőszámlája szűnt meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.