A testület azt vizsgálta, hogy a csatlakozott cégek milyen mértékben tartják be az élelmiszerreklámokra vonatkozó önkorlátozást, hogy nem hirdetik termékeiket 12 év alatti gyermekeknek, valamint nem reklámozzák azokat tévében, nyomtatott sajtóban és interneten.
A jelentés szerint Magyarországon eddig 12 cég társult az önszabályozó kezdeményezéshez, amelyek a gyerekcsatornákon – amit 35 százaléknál nagyobb arányban 12 év alatti gyermekek néznek – 65 százalékkal csökkentették a gyermekekre káros élelmiszerreklámjaik arányát. A vállalatok 97 százaléka pedig felelős reklámtevékenységet folytat honlapján.
A tájékoztatás szerint ugyanakkor azok a termékek nem tartoznak a szabályozás alá, amelyeket a gyártók kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabva fejlesztettek ki, illetve megfelelnek a tagok által 2015. január 1-jétől egységesen elfogadott tápérték-kritériumoknak.
Világszerte 24 vállalat kötelezte el magát az EU Pledge szabályai mellett, és 98,4 százalékban teljesítették vállalásaikat.