Már a levegőben is szárnyal az Uber

További magyarországi fejlesztéseket tervez az utasmegosztó helyi menedzsere.

Horváth Attila
2015. 06. 02. 8:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fontos tisztázni, hogy minden Ubert használó sofőr független gazdasági szereplő, aki felelős a saját adóügyeiért. Emellett az Uber és alkalmazottai megfelelnek a vonatkozó magyarországi adózási követelményeknek – közölte lapunkkal a sofőrszolgálat kelet-közép-európai regionális menedzsere. Rob Khazzam azzal kapcsolatban nyilatkozott a Magyar Nemzetnek, hogy – néhány héttel azután, hogy Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter bejelentette, a tárca ellenőrizni kezdi az Ubert – az adóhatóság minden vizsgált személynél szabálytalanságot talált. A mobilalkalmazáson keresztül működő sofőrszolgálatot kipróbáló revizorok arról számoltak be: annak ellenére, hogy üzletvitelszerűen taxiztak, egyik sofőrnek se volt adószáma, és számlát sem adtak.

– Természetesen figyelemmel kísérjük a cégünkkel kapcsolatos hatósági vizsgálódást, de ezzel párhuzamosan folytatjuk a tevékenységünket a budapestiek és az utazásmegosztó közösség érdekében. Kiállunk az autósok és az utasok mellett. Továbbra is megfizethető, biztonságos és hatékony szolgáltatást kínálunk a budapestieknek. Befektetünk az itteni piacon, hosszú távon gondolkodunk. Nem egy virtuális iroda vagyunk, hanem helyi irodával és alkalmazottakkal működő cég, amely lehetőségeket biztosít a helyi gazdasági színtéren az autós partnereknek – hangsúlyozta a menedzser.

Leszögezte, hogy az Uber teljesíti az adófizetési kötelezettségét Magyarországon, ugyanakkor a cég kezdettől fogva elkötelezett a párbeszéd mellett egy fogyasztói érdekeket szem előtt tartó szabályozás kialakításáért. Megjegyezte, hogy a megosztáson alapuló közösségi gazdaság Európa-szerte új és rugalmas lehetőségeket nyújt. Szerinte az állami és a magánszféra minden szereplőjének együtt kell működnie annak érdekében, hogy ezeket a szolgáltatásokat megfelelően, a helyi közösség érdekeit szem előtt tartva szabályozzák.

Kérdésünkre válaszolva elmondta, csalódottak a milánói döntés miatt, amely kitiltotta a szolgáltatást a városból, de tiszteletben tartják azt. Jelenleg vizsgálják a jogorvoslati lehetőségeket, hogy ismét lehessen „uberezni” Milánóban is.

– Az Uber magyarországi megjelenése óta több százezer helyi felhasználó töltötte le okostelefonos alkalmazásunkat, és heti több ezer utazást kezdeményeztek. Reméljük, hogy a jogalkotók figyelembe veszik ezt, valamint az Uber és a hozzá hasonló utazásmegosztó és technológiai platformok minden előnyét. Ma már nem csupán autómegosztással foglalkozunk, hanem ételek házhoz szállítását, futárszolgáltatást és egyéb innovatív megoldásokat is bevezettünk. Nemrég indítottuk az UberCopter megoldásunkat a cannes-i filmfesztiválon, ahol a felhasználók helikopterutat tudtak rendelni egyetlen gombnyomással – tette hozzá Rob Khazzam. A fuvarrendelő mobilalkalmazást működtető céggel kapcsolatos hír, hogy hogy San Franciscóban hamarosan mintegy 39 ezer négyzetméternyi irodakomplexumot építenek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.