Kriza Ákos (Fidesz–KDNP) közölte, hogy az autóbuszprojekt 9,2 milliárd forintba kerül, amelyből 1,8 milliárd forint az állami támogatás, a fennmaradó részt kedvező lízingkonstrukcióval oldják meg.
A cng-üzemű, azaz sűrített földgázzal hajtott buszok beszerzésével alacsony padlós, kényelmes, klimatizált járművek állnak majd a miskolciak rendelkezésére, amelyek megfelelnek az Euro VI szabvány környezetvédelmi követelményeinek is – fejtette ki a városvezető.
A földgázüzemű autóbuszok megérkezésével a közösségi közlekedés infrastruktúrájának teljes megújítása lezárul Miskolcon, és a már megújított villamosállomány után az autóbuszpark is megújul. A flotta átlagéletkora négy - négy és fél év lesz, ami Magyarországon a legfiatalabb és legmodernebb buszparkot jelenti – tette hozzá. „E fejlesztése is a zöld város kialakítása felé törekszik” – hangoztatta a polgármester.
Hoyos György, az MAN Magyarország Kft. buszértékesítési üzletágának vezetője ismertette, hogy a cng-technológiának köszönhetően csökken a közösségi közlekedés miatti szén-dioxid-kibocsátás, a dízeljárművek kipufogófüstjében lévő ártalmas apró részecskék légkörbe kerülése pedig gyakorlatilag megszűnik.
A miskolci cng-s buszflotta 40 szóló és 35 csuklós járműből áll majd, utóbbi 2015-ben Az Év Busza kategóriagyőztese lett. A szóló buszon 30 ülő- és 75 állóhely áll rendelkezésre, a csuklós 42 ülő és 118 álló utast képes szállítani – részletezte.
Az új MAN-eknek köszönhetően az MVK buszflotta-üzemeltetési költsége 30 százalékkal is csökkenhet – jegyezte meg.
A MTI kérdésére az MVK Zrt. közölte, hogy Miskolcon naponta csúcsidőben 120-130 busz közlekedik. A teljes buszpark 158 járműből áll, és van két veterán autóbuszuk is.