Az amerikai KC–135-ös légi utántöltő repülőgép azért települt a Magyar Honvédség bázisára, hogy segédkezzen a magyar Gripen-pilóták légi üzemanyag-feltöltést célzó kiképzésében. Az orosz légierő 01-es oldalszámot viselő An–30-as fotófelderítő repülőgépe pedig a kölcsönös bizalomerősítést szolgáló Nyitott égbolt szerződés alapján folytat a kecskeméti bázisról ellenőrző repüléseket Magyarország légterében.
Hasonló repüléseket a Magyar Honvédség kamerával felszerelt An–26-os szállító repülőgépei is hajtottak végre több alkalommal Oroszország felett az ukrajnai válság kitörése óta.
A kecskeméti bázison egyébként péntekre sajtótájékoztatót hirdettek meg a légi utántöltés témájában, melyre tudósítónk akkreditációját újfent visszautasította a Honvédelmi Minisztérium. Az eseményen részt vett újságíró kollégák és hírügynökségi jelentések szerint a tájékoztató témája is megváltozott a beígérthez képest. Hende Csaba honvédelmi miniszter ugyanis arról tartott előadást, hogy a rövid időn belül történt három repülőbaleset ellenére – melynek rendszerszintű hátterével többször foglalkoztunk a Magyar Nemzet hasábjain – minden rendben van a honvédség repülő erőinél.