A főpolgármester csodálkozásának adott hangot, amiért még mindig nem jött létre a megállapodás a fővárosi tömegközlekedés hosszú távú finanszírozásáról, noha az előző héten még ennek az ellenkezője látszott.
Tarlós István elmondta, valakitől olyan üzenetet kapott, hogy ha „Budapest járatja a száját”, akkor kevesebb uniós támogatást kap. „Ezt meg lehet lépni, a kassza kulcsa nem nálunk van, de akkor nehéz lesz világbajnokságot, olimpiát rendezni” – tette hozzá.
A politikus nem mondta meg, kire gondol, de szerinte kimondatlanul is mindenki tudja, hogy ki lehet az Orbán Viktor környezetében, aki rendszeresen pontatlanul informálja a miniszterelnököt, és ez rontja a kommunikációt.
Nyomatékosította, nem a miniszterelnöknél kell keresni a hibát, hiszen Orbán Viktor eddig minden évben közbeavatkozott, és a BKV minden évben megkapta azt a pénzt, amivel talpon maradhatott. Megjegyezte továbbá, hogy a tömegközlekedés finanszírozásával jövőre lehetnek először gondok, addigra ugyanis már csak a fejlesztési forrásokból lehetne pótolni a hiányt.
Tarlós István ismét kifejtette, a fővárosi tömegközlekedés „nem passzió”, aminek egy részét az állam átvállalja, hanem Budapest törvényben előírt kötelessége, aminek egy részét a költségvetésből kellene finanszírozni az oktatáshoz és az egészségügyhöz hasonlóan.
Ezzel szemben nevetségesnek nevezte azt a felvetést, hogy a BKV hiányának rendezéséről a kerületekkel és az agglomerációval kellene megegyeznie a fővárosnak. Előbbiek polgármesterei ugyanis ott ülnek a közgyűlésben, míg utóbbi településeknek törvény tiltja a hasonló kiadásokat – fejtette ki.
A politikus kiemelte, a főváros büdzséjéből 26 éve hiányzik egy komoly összeg a közlekedési kiadásokra. Szerinte ezt a korábbi városvezetés működési hitelekkel oldotta meg, míg 2010 óta nem vettek fel ilyet. Tarlós István köszönetet mondott az államnak, amiért átvállalta a BKV korábbról származó adósságát és elmondta, a következő lépésben azért kell megoldást találni a finanszírozásra, hogy a város ne a fejlesztésre szánt forrásait költse a működésre.