Újabb lépést tettek a kilenc éves általános iskola felé

A szakmai megbeszélés konstruktív légkörben zajlott, a stratégiai kérdésekben egyetértettek a felek.

MTI
2015. 06. 25. 11:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának közleménye szerint a szakmai megbeszélés konstruktív légkörben zajlott, a stratégiai kérdésekben egyetértettek a felek.

A témával a 2015 tavaszán szervezett Expanzió és szerkezetváltás (9 osztályos alapiskola pedagógia kérdései) című konferencián már foglalkozott a Magyar Pedagógiai Társaság, ennek a szakmai tanácskozásnak a tapasztalatait vitatták meg a megbeszélés résztvevői. A szakmai beszélgetés a Magyar Pedagógiai Társasággal a 9 osztályos általános iskolai szerkezet bevezetéséről folytatott szakmai konzultációsorozat részeként valósult meg.

A köznevelési államtitkár előző héten egy háttérbeszélgetésen azt mondta: szakmai konszenzus látszik kialakulni abban, hogy meg kell erősíteni az iskolák alsó tagozatait és az alapkompetenciák minden szintjét, ezt segítheti elő az áttérés a kilenc évfolyamos iskolaszerkezetre. Az elmúlt hónapokban a többi között a Magyar Tudományos Akadémia, a Nemzeti Pedagógus Kar és a szakszervezetek bevonásával tekintették át a lehetséges megoldásokat. Czunyiné Bertalan Judit akkor kifejtette: alapvetően nem arról szól a kilencedik évfolyam esetleges bevezetése, hogy több időt töltsön el a diák az iskolában. Az szeretnék elérni, hogy a rendelkezésre álló idő és a tartalom átszervezésével hatékonyabb képzés valósuljon meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.