Megvalósulhat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kötöttpályás összeköttetése. Ugyanis nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési beruházássá nyilvánította a kormány egy augusztusi határozatában a kapcsolat megteremtését. Mivel a beruházást uniós támogatásból finanszírozzák és a közlekedési nagy projektek közé is bekerült, így valószínű, hogy meg is valósul – írja a Napi Gazdaság.
Mint a lap vázolja, korábban szakértők vitatták, egyáltalán indokolt-e az egyébként kiváló helyen fekvő terminálhoz vasutat építeni. Voltak olyanok is, akik szerint olcsóbban meg lehetne oldani a kérdést egy belső, a terminálokat összekötő kabinvasúttal. Az előbbire, azaz a szükségszerűségre tavaly érkezett is „válasz”: a repülőtér az elmúlt esztendőben megdöntötte, kilenc millió utasrekordját. Idén pedig a tíz millió látogató is meglehet.
Három tervet vizsgált a kormány arra, miként juthatnának el az emberek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre: metróval, zártpályás gyorsvasúttal vagy a meglévő hálózat kibővítésével. Utóbbi szerint a ceglédi fővonalról Szemeretelep elágazástól repülőtéri iparvágány segítségével érik el Ferihegy 2-t, de akkor még végállomásként tekintettek a reptérre, a mostani tervekben már hurok szerepel, da vonalhoz kitérőt építenek.