Czunyiné Bertalan Judit a fővárosban hétfőn tartott szakmai tanévnyitó konferencián kiemelte: elvégezték az oktatási háttérintézmények megerősítését, profiltisztítását, ennek részeként megalakították a pedagógiai oktatási központokat tavasszal, a nyár elején. Ezek az Oktatási Hivatal feladatkörébe kerültek, és mostanra egységes hálózat alakult ki – mondta, hozzátéve: a központok létrehozásával az a cél, hogy érdemi támogató rendszer álljon az iskolák rendelkezésére. Felidézte, hogy a minőségi oktatás célja a hátránykompenzáció, a versenyképes tudás biztosítása és az esélyteremtés. Az iskolarendszernek ezeket egyszerre kell biztosítania – hangsúlyozta Czunyiné Bertalan Judit, aki az alapvető feladatok között említette a kisgyermekkori nevelés kiterjesztését, a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzését, arányának csökkentését, és szólt a minden hároméves gyermekre vonatkozó kötelező óvodáztatásról. A köznevelési államtitkár a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ tanévnyitó rendezvényén kitért arra is: az óvoda esélyteremtő szerepének növelésére 1,3 milliárd forint áll rendelkezésre az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) keretében.
Rámutatott: az intézményrendszer átszervezése, a fenntartói struktúra átalakítása, a Nemzeti alaptanterv átgondolása egyaránt a köznevelés tartalmi megerősítését célozta.
Az MNO korábban már foglalkozott a kilencosztályos iskola gondolatával. Az ezzel kapcsolatos cikkeket ide kattintva olvashatja.
Az elkövetkező időszak feladatai közül az intézményrendszer, a módszertan és a tartalom fejlesztését emelte ki.
Az előbbiről szólva kitért az oktatási anyakönyv létrehozására, amely az adatok áttekinthetőségét segíti. Az iskolaközpontokkal nem egy iskolatípus jön majd létre, hanem a hátránykompenzációt, a tanulók eredményes oktatását, a fejlesztést segítik, s ezek alkalmasak lehetnek majd tartalmas nyári programok megtartására is – ismertette a köznevelési államtitkár, aki beszámolt a még az ősszel induló nemzeti köznevelési portálról, amelynek célja a kapcsolatkialakítás és -tartás az iskolával és a pedagógusokkal. Megjegyezte: a tartalmi megerősítésre a kilenc évfolyamos iskola az egyik lehetséges jó válasz, ennek társadalmi vitáját a szakmai egyeztetések után a közeljövőben „megnyitják”. Az államtitkár szólt arról, hogy a köznevelési intézmények korszerűsítése és az informatikai fejlesztés mellett a művészetoktatás, a mérés-értékelés, a pedagógiai szakszolgálat fejlesztését célzó pályázatok kiírását tervezik.