A tárcavezető az oktatással kapcsolatos kérdésekről beszélve kiemelte: megerősített, egyértelmű feladatkörrel rendelkező háttérintézményi rendszerre van szükség, ennek pedig kulcsszereplője az Oktatási Hivatal (OH). Ezért Maruzsa Zoltán felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár a következő egy évben miniszteri biztosként és az OH megbízott vezetőjeként irányítja a háttérintézmények fejlesztését – közölte Balog Zoltán. Hozzátette: addig nem is töltik be a helyettes államtitkár posztját.
Czunyiné Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár arról beszélt, hogy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) folyamatosan egyenlíti ki tartozásait, a tankönyvek kiszállítása pedig az ütemtervnek megfelelően halad. Balog Zoltán ezzel kapcsolatban közölte, hogy nincs olyan pedagógus, aki ne kapta volna meg a fizetését, és törekednek a Klik tartozásainak teljes rendezésére.
Az államtitkár az ingyenes tankönyvprogrammal kapcsolatban kifejtette: ebben a tanévben három alsó tagozatos évfolyamon teljesen ingyen kapják a gyermekek a tankönyveket, s nem csökken a támogatás lehetősége sem, így rászorultsági alapon vagy nagycsaládos-kedvezménnyel a tankönyvek támogatottságának vagy ingyenességének a lehetősége ugyanúgy adva van.
A pedagógusok életpályamodelljét illetően az államtitkár felidézte: több lépcsőben történt jelentős, érdemi béremelés, így átlagosan 30 százalékkal nőhetett a pedagógusok fizetése. Mint mondta, kedvező tapasztalatokat hozott a pedagógusok minősítési rendszere, és 2016 elejétől várhatóan 1688-an lépnek a pedagógus I. kategóriába, 10 550-en a pedagógus II. fokozatba, és 3000-en a mesterpedagógus kategóriába.
Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár emlékeztetett: mintegy 72 000 diákot vettek fel a felsőoktatásba, közülük 55 800-an jutottak be állami ösztöndíjjal támogatott helyre. Az államtitkár a terület fontos kérdései között említette a duális képzést, a ppp-konstrukciók felülvizsgálatát, a Nemzeti kiválóság program folytatását, valamint a bérstruktúra átalakítását.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!