Az LMP rátesz egy lapáttal a Tarlós-javaslatra

Napi hétszáz forintos dugódíjat javasol az LMP a főváros tágan értelmezett belvárosi területeire.

MTI
2015. 09. 27. 17:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csárdi Antal elmondta: az LMP koncepciója szerint a pesti oldalon a Könyves Kálmán és a Hungária körút vonalán, a budai oldalon a budai körút vonalán belül kellene megfizetni dugódíjként a mindenkori vonaljegy kétszeresét. Ezen a területen belül is csak hétköznap 7 és 19 óra között kellene fizetni, hiszen semmilyen szakmai érv nem szól amellett, hogy hétvégén vagy hétköznap éjszaka is dugódíjat kelljen fizetni, ezzel fölöslegesen drágítva például az áruszállítást. Kivételt képezne a budai alsó rakpart, emellett a javaslat szerint az elkerülő útként működő M0-st újra díjmentessé tennék – tette hozzá.A koncepció része az is, hogy felgyorsítanák a P+R parkolók fejlesztését, és kiterjesztenék a BuBi-hálózatot a pesti és a budai oldalon egyaránt. Csárdi Antal kiemelte: elemzések szerint javaslatcsomagjuk 20-25 százalékos forgalomcsökkenést eredményezne úgy, hogy alternatívát biztosít az autósoknak. Továbbá a csökkenő forgalom miatt nemcsak a Nagykörút, de a Lánchíd is biciklisbaráttá válna – fűzte hozzá.Az ellenzéki képviselő hangsúlyozta: egy dugódíj legfontosabb feladata a forgalomszervezés, célja pedig a forgalom csökkentése és ezáltal az egészséges környezethez való jog biztosítása a városban élőknek. Ezekből semmit sem biztosít a városvezetés javaslata, hiszen „évi ötezer forintos díjért egy autóval sem fog kevesebb közlekedni a fővárosi utakon” – fogalmazott. Az LMP javaslatával ezek a célok elérhetők – tette hozzá.A főpolgármester múlt pénteki sajtótájékoztatóján közölte: elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten. Tarlós István elmondta: jelenleg kétféle javaslat van. Az egyik szerint a főváros teljes közigazgatási területén alkalmaznának egy „Budapest-matricát”, amelynek az éves ára 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne. A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő, amelynek lényege, hogy egy „szűkebben vett” belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének – ismertette.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.