Kifejtette: jelentést kért a 3-as metró állapotáról, és a BKV vezetése azt közölte, az eszközpark nagymértékben elhasználódott, és „ma már a leggondosabb karbantartással sem megelőzhető meghibásodások jelennek meg”. Mindezek ellenére a szakmai felügyelet és a felelős cégvezetés határozottan kijelenti, hogy a 3-as metróvonal nem balesetveszélyes – tette hozzá a főpolgármester.
Tarlós István kijelentette: a BKV és a városvezetés tisztában van az üzemeltetői felelősségével, balesetveszélyes állapot kialakulása esetén a BKV vezetése azonnal leállítaná a metrót. Ha ezt nem tennék meg, akkor utasítást adna erre – fűzte hozzá.
A főpolgármester korábbi sajtóinformációkra reagálva kijelentette, hogy a 3-as metró alagútja sehol nem süllyed. Közölte, a szerelvények felújítása megkezdődött, és a kormány határozatában erősítette meg, hogy 125 milliárd forintot biztosít az infrastruktúra felújítására.
Elmondta, a legnagyobb problémát jelenleg az építés idejére a felszíni közlekedés biztosítása jelenti. Körülbelül 150 autóbusz lesz szükséges ahhoz, hogy pótolják a kimaradó metrójáratokat. Ez mintegy 15 milliárd forintba kerül majd – tette hozzá. Megjegyezte, ha ehhez Budapest nem kap segítséget, akkor is biztosítani tudja a főváros a fedezetet arra, hogy ezek a járművek rendelkezésre álljanak. Tarlós István közölte, utasítást adott arra, hogy haladéktalanul írjanak ki közbeszerzést a kitérők és sínek beszerzésére. Erre azért van szükség, hogy ne tolódjon a felújítási határidő.
A szükséges felszíni munkák megvalósítása kapcsán szintén utasítást adott arra, hogy a kivitelezői és a tervezői megbízásokat azonnal adják ki. A projektgazda a BKV lesz, a felújítás befejezési határideje 2018 vége.
Tarlós István elmondta azt is, hogy az újpalotai villamosvonal 2019-ig elkészül, erre a főváros 26 milliárd forintos uniós támogatást kaphat. A beruházás teljes összege ennél 5-7 milliárddal kerülhet többe, a járművek ára nélkül.
Kitért arra, hogy a Baross tér és Újpalota közötti szakasz egyébként 100 milliárd forinttal olcsóbb, mintha a 4-es metrót hosszabbítanák meg. A főpolgármester közölte: a villamosvonalat a Baross térig építik meg, és az az elképzelés, miszerint a villamosvonalnak az Astoriáig kellene megépülnie, nem fog megvalósulni. Ez – magyarázta – megdrágítaná a beruházást, az Astoriánál nem lenne hely a szükséges villamosforduló-kapacitás kiépítésére, valamint a Baross téri aluljáró teljes födémszerkezetét ki kellene cserélni, mert az nem bírja el a villamost.