A lap emlékeztet rá, hogy egy hónappal ezelőtt az utolsó finanszírozási akadály is elhárult a teljesítés elől. A lap úgy tudja, hogy a felújításra kiírt tendert megnyerő orosz Metrovagonmas nevű cég kérésére egyetlenegy szerelvényt sem vontak ki a forgalomból a vonalon.
A pályafelújítás körül is megy a titkolózás: a részletes állapotfelmérésre 2013-ban írtak ki tendert, de a BKK végül tavaly nyáron rendelte meg a munkát a Főmtervtől. A 2014 decemberére elkészült jelentést azonnal titkosította a városháza – ismertette a Népszabadság. Mint írják, a legolcsóbb verzió szerint is 120 milliárdba kerül a felújítás, amiből azonban számos műszaki elem, például a megállók belsőépítészeti arculatának megújítása és az akadálymentesítése is kimaradt.
Jelenleg nincs sok esély arra sem, hogy uniós pénzből újítsák fel a pályát.