Újabb tematikus tantervvel bővítené Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a kerettantervi felhozatalt, a szabadon választható kínálatba ugyanis bekerülhet az iskolai labdarúgásról szóló program is. A kormány honlapján olvasható előterjesztés alsó és felső tagozatos, valamint középiskolai tananyagot is kínál azoknak az iskoláknak, amelyek a foci szakszerű oktatását szeretnék heti kétórás rendszerességgel beépíteni a diákok órarendjébe.
– Az iskolai labdarúgás oktatási szemlélete a játékosságra és a játéktevékenységre épít, amelynek egyszerűnek, izgalmasnak és örömtelinek kell lennie – olvasható a tervezet hatásvizsgálati lapján, amely szerint az iskolai foci újabb lehetőséget teremt a fiataloknak az egészséges életmód kialakításához, a közösségben való tevékenység gyakorlásához, sőt megalapozza az egész életen át tartó, egészségtudatos magatartást. A labdajátékokban megjelenő, egyéni és társas problémamegoldást kívánó helyzetek a motoros szférán túl kiválóan fejlesztik a szociális és kognitív képességeket – tartalmazza az előterjesztés.
A minisztérium anyaga évfolyamra lebontva kínál szakmai javaslatokat a testnevelésórákhoz: a különböző egyéni és csoportos koordinációfejlesztő vagy épp taktikai gyakorlatokhoz a szükséges óraszámokat, sőt, a tanév végére elérendő célokat is hozzárendelik. Így például az általános iskolák második osztályának végére a gyerekek elsajátíthatják a „lábfej különböző részeivel történő labdakezelés” vagy a „labdavesztés utáni rendezett visszatámadás” fortélyait. A gyakorlati tudnivalókon túl pedig a középiskolai évfolyamok tananyagában már megjelenne a sportkultúrát és sportműveltséget fejlesztő élettani, anatómiai, illetve sporttörténeti oktatás is.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) szerint a választható tantervek bővítése a focival 400 ezer tanulót és mintegy nyolcezer pedagógust érinthet, az intézkedés ugyanakkor nincs hatással a költségvetésre. A tanterv alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek a tárca szerint adottak. A szóban forgó kerettanterv alkalmazása opcionális az intézmények számára, 30 másik választható tematikus tantervhez hasonlóan, vagyis egyik iskolának sem írhatja elő a fenntartó, hogy kötelező jelleggel bevezesse a fociórákat.